Asigurarile de sanatate pentru angajatii companiei reprezinta un bonus extra salarial motivant. Serviciile oferite de asigurarile de sanatate ofera analize anuale, transport, investigatii, chiar si servicii de stomatologie.
Cum functioneaza asigurarile in regim corporate
Sistemul de asigurari pentru companii nu este unul nou. Oferta consultantilor, insa, pare sa se imbogateasca. In prezent, aceste servicii sunt din ce in ce mai complexe, astfel incat angajatorii se vad nevoiti sa aleaga intre oferta furnizorilor de asigurare, intr-o versiune cat mai simpla sau una completa si rezilierea altor servicii deja contractate.
Asigurarea este pe lista prioritatilor unui angajator care doreste sa le ofere angajatilor cat mai multe beneficii. Ordinea de pe aceasta lista poate fi ajustata, in 2018, in favoarea angajatorilor, ca sa poata economisi timp si servicii. Mai jos expunem domeniile la care se refera, in prezent, o asigurare de sanatate completa.
Ce beneficii pot oferi angajatorii in pachetele de asigurari
Asigurarile sunt beneficii extra-salariale motivativante pentru angajati, mai ales pentru ca nu toate companiile le ofera, partial sau in versiune completa.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
250 Modele Fise de Post
Consultatii si analize acoperite integral sau partial: Acestea sunt incluse in pachetele de servicii de asigurari medicale si sunt negociate la nivel de grup. Angajatii pot beneficia de analize anuale, transport medical asistat, investigatii, chiar si servicii de stomatologie. Serviciile acopera, in functie de pachetul ales interventii, spitalizari, chiar si nasteri si monitorizare de sarcina.
Majoritatea companiilor deja ofera beneficii legate de sanatatea angajatilor, asa ca acest tip de beneficii deja este necesar in mediul privat. Insa, serviciile care includ si asigurarea medicala uneori includ si optiuni prin care angajatii se implica activ in beneficiu. Aplicatiile de asistenta asigura o legatura directa consultant - angajat.
Cum pot afla angajatorii mai multe informatii despre consultantii potriviti
Cei care isi doresc sa gaseasca consultantul potrivit, care ofera servicii complete se pot documenta despre consultantii de asigurari pentru un plan de beneficii pentru angajati adaptat nevoilor grupului. De unde pot afla informatii?
Contractele necesita documentare, dar ele includ si o comunicare post-contract cu reprezentantii furnizorilor de asigurari. In secolul tehnologiei, aceasta comunicare este usurata de aplicatii si notificari.
Contextul beneficiilor de tip asigurari
Potrivit unui studiu, doua treimi din romani detin asigurari. Cele mai raspandite sunt, insa, cele de tip polita RCA si asigurarile de locuinta, urmate de pensiile private. Asigurarile de sanatate private, lipsesc din viata multor romani. Este posibil ca procentajul celor care nu detin o asigurare sa se afle printre angajatii multor companii.
Asigurarile ofera la schimb, controlul financiar si posibilitatea de a minimiza daunele – in interesul angajatului, in cazul unui eveniment nedorit. Piata a avansat suficient incat perspectiva consultantilor financiari sa se schimbe fata de cum era in trecut. Ca un plus pentru companii, ele tin cont de nevoi, profilul de risc si structura demografica si geografica a grupurilor de angajati.
Pachetele de beneficii pentru angajati ar trebui sa fie vaste si sa acopere nevoi reale ale acestora. Unii angajatori aleg sa faca focus grupuri ca sa afle ce griji ar trebui sa acopere si elimine din prioritatile angajatilor. Totusi, dupa cum am mentionat mai sus, multi angajati aleg sa nu incheie contracte de asigurari, desi ele sunt necesare. Asa ca solutia asigurarilor ce acopera serviciile medicale poate fi practica, pentru ca se ocupa activ de sanatatea angajatilor. Ea este si esentiala pentru linistea acestora, pentru ca acopera o nevoie de baza - cea de protectie.