I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea postului: Expert contabil verificator
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
40 Modele de Regulament Intern
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
3. Pozitia in COR / Cod: 244102
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Economic
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului:
Executie
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
- se subordoneaza sefului departamentului/ directorului directiei economice
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Titularul postului are rolul de a coordona, verifica si supraveghea documentele financiar-contabile.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
sa nu aiba antecedente penale.
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza, corespunzatoare unei parti de 100% din salariu de baza.
- este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
- este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
Atributii
• sa asigure coordonarea si supravegherea activitatii economice;
• sa asigure conceperea si managementul pe perioade pilot ale noilor servicii si proiecte;
• sa ȋnregistreze ȋn contabilitate documentele financiar-contabile
• sa ȋntocmeasca declaratii fiscale
• sa verifice ȋnregistrari contabile si operatiuni financiar-contabile
• sa urmareasca operatiunile si ȋnregistrarile financiar-contabile pe centrede cost
• sa elaboreze rapoarte financiare si cereri de rambursare pentru contractele de finantare
• sa anunte din prima zi conducerea imbolnavirea sa, iar daca imbolnavirea a intervenit in alta localitate, sa comunice in scris, in aceeasi zi, cu exceptia cazurilor grave;
• sa respecte dispozitiile legale privind pastrarea secretului de serviciu referitoare la date, documente sau informatii care nu sunt destinate publicitatii;
• sa nu desfasoare si sa nu favorizeze activitati generatoare de concurenta neloiala, acte sau fapte care, potrivit Legii 11/1991, sunt contrare bunei credinte si uzantelor cinstite;
• sa manifeste disponibilitate catre dialog, receptivitate, calm, tact in relatiile de serviciu;
• sa raspunda la toate solicitarile venite din partea conducerii pentru indeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si PSI din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• angajatul trebuie sa utilizeze, potrivit instructiunilor de utilizare a substantele periculoase, instalatiilor, utilajele, masinile, aparatura si echipamentele de lucru;
• sa acorde ajutor atat cat este rational posibil oricarui alt salariat aflat intr-o situatie de pericol;
• angajatul va desfasura activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericole de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana proprie sau alte persoane, in conformitate cu pregatirea si instruirea in domeniul protectiei muncii primita de la angajatorul sau;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alte personae din institutie;
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti participanti.
• sa informeze de indata conducerea despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
5. Conditiile de lucru ale postului
a. Desfasurarea activitatii
Titularul postului isi desfasoara activitatea la birou.
b. Conditii de formare profesionala
Participa la diverse traininguri, conferinte.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
Are libertatea de a lua decizii cu privire la obligatiile conform fisei postului.
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.
a. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate) - Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
7. Evolutii posibile
Conform statutului cadrului didactic
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Studii superioare
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Aptitudini personale
- abilitatea de a folosi cuvintele fluent;
- rapiditate in reactii si judecata;
- abilitate de a improviza;
- abilitatea de a crea;
- punctualitate.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru – 8 ore/ zi/ 5 zile/ saptamana
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General
Sursa: PortalCodulMuncii