Prin acest serviciu, ANAF pune la dispozitia persoanelor fizice, gratuit, online, informatiile si inscrisurile referitoare la situatia fiscala proprie a persoanei fizice.
"Prin serviciul SPV va puteti informa asupra obligatiilor fiscale pe care le aveti de plata, puteti descarca decizii de impunere incepand cu anul 2013, puteti verifica cum declara angajatorul dvs. contributiile de asigurari sociale si nu numai atat."
Cine poate utiliza SPV? Conform comunicatului, serviciul este accesibil oricarei persoane fizice care detine cod numeric personal.
Atentie la faptul ca serviciul SPV poate fi utilizat in termen de 2 zile lucratoare de la verificarea si aprobarea cererii.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Care sunt documentele ce pot fi primite prin SPV?
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/ contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale ( formular 260), pentru veniturile realitate incepand cu anul 2015.
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contrivutii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor ( formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015
- "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de..." - la transmiterea Cererii privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de..."
- "Nota obligatiilor de plata" - la transmiterea Cererii privind "Nota obligatiilor de plata";
- "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
- "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual" - la transmiterea Cererii privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual".
Atentie la faptul ca din aprilie 2015, avem posibilitatea de a depune declaratia de venit , Declaratia 200, si putem redirectiona pana la 2% din impozitul pe venit (Cererea 230) pentru anul 2014.
Detaliile se gasesc la sectiunea Declaratii, meniul Instructiuni.
Update 14 mai 2015. Pe site-ul Ministerului Finantelor a fost publicat in data de 13 mai 2015 proiectul Ordin pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice.
Conform Proiectului, prin intermediul Spatiului Privat Virtual, contribuabilii ar putea primi certificatul de atestare fiscala si adeverinta de venit.
Mai mult, contribubilii vor putea transmite catre FISC noi acte online, precum Declaratia 200, privind veniturile realizate in Romania, Formularul 230 pentru directionarea a pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, Declaratia 220, privind venitul estimat/ norma de venit aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.
Sursa: Ministerul Finantelor Publice Proiect de Ordin, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov