Amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen

somajsomajulOUG 92/2009OUG nr. 92/2009Guvernul Romaniei
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Editorial, 03.07.2009 - Gabriela Chirazof

In sprijinul firmelor afectate de criza economica si a evitarii somajului in masa al angajatilor acestora, Guvernul Romaniei a emis O.U.G. nr. 92/2009 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 457, din 1 iulie 2009, ale carei dispozitii vor fi aplicate pana la data de 30 iunie 2010.

Potrivit ordonantei de urgenta, amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare se acorda unui contribuabil o singura data intr-un an calendaristic.

Contribuabiul poate solicita prin cerere amanarea la plata obligatiilor fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii.

Perioada pentru care se solicita amanarea la plata nu poate fi mai mare de 6 luni si va fi indicata in cerere, iar amanarea la plata nu poate depasi data de 20 decembrie a anului fiscal in care se acorda.

Contribuabilii care au dreptul la aceasta amanare a obligatiilor fiscale trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:


a) nu inregistreaza obligatii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008;
b) si-au depus toate declaratiile fiscale;
c) nu au inscrise fapte in cazierul fiscal;
d) nu s-a stabilit raspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conditiile prevazute la lit. b)—d) trebuie indeplinite la data depunerii cererii.

Cererea de amanare la plata a contribuabilului se depune la organul fiscal competent si se solutioneaza de acesta, prin decizie, in termen de maximum 15 zile de la data depunerii cererii.

Odata cu depunerea cererii contribuabilul va solicita si eliberarea certificatului de atestare fiscala prin care se vor individualiza sumele care vor face obiectul amanarii la plata.

Pentru amanarea la plata contribuabilul are obligatia constituirii de garantii sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau vor oferi bunuri libere de orice sarcini in vederea instituirii masurilor asiguratorii, care vor acoperi sumele amanate la plata, precum si majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii.
______________________________________________________
CAS, CASS, concedii medicale, Legea mamelor, somaj, pensii ...
acum aveti toate raspunsurile la indemana!
______________________________________________________

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somajsomajulOUG 92/2009OUG nr. 92/2009Guvernul Romaniei

Data aparitiei: 03 Iulie 2009
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]