Conducatorul auto nu circula cu viteza reduca pe timp de ceata sau pe ploaie torentiala. Soferul continua drumul cu anvelopa uzata sau nu respecta regimul legal de viteza si neadaptare in functie de conditiile drum. Sunt doar cateva exemple punctuale de factori de risc specifici pentru postul de lucru de conducator auto.
Va prezentam mai jos lista completa de factori de risc specifici pentru postul de lucru de conducator auto:
- nerespectarea mijloacelor de semnalizare rutiera (indicatoare, marcaje etc.);
- nerespectarea indicatiilor si dispozitiilor politistului rutier;
- angajarea in depasire a executantului fara a se asigura ca vehicu lul care circula in fata sau in spatele sau nu a initiat o asemenea manevra;
- executantul nu se asigura ca din sens opus nu se apropie vreun vehicul si ca dispune de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie;
- nerespectarea regimul legal de viteza si neadaptarea acesteia in functie de conditiile de drum;
- executantul nu pastreaza o distanta suficienta fata de autoturismul care circula in fata sa;
- prin manevra de oprire executantul perturba circulatia pe drumul public respectiv;
- manevrarea autovehiculului in spatii lipsite de vizibilitate;
- continuarea drumului cu anvelopa dezumflata;
- executantul nu circula cu viteza redusa pe timp de ceata, ploaie torentiala, ninsoare abundenta;
- deplasari cu pericol de cadere de la acelasi nivel prin dezechilibrare, alunecare, impiedicare;
- inainte de plecarea in cursa, executantul nu verifica starea tehnica a autovehiculului;
- executantul nu semnalizeaza la schimbarea directiei de mers;
- dupa trecerea autovehiculului prin vaduri sau dupa spalarea lui (cand franele nu mai functioneaza normal), conducatorul auto nu verifica functionarea franelor;
- executantul nu se asigura la urcarea/coborarea din autovehicul;
- efort static;
- pozitii de lucru fortate sau vicioase; decizii dificile in timp scurt;
- constientizarea riscului de accidentare;
- coliziunea cu alt autovehicul;
- iesirea necontrolata in afara carosabilului;
- prinderea mainii in organele mobile ale autovehiculului, in situatia interventiei la motorul aflat in functiune;
- strivirea membrelor inferioare sau a altor parti ale corpului pe timpul remedierii unor defectiuni;
- blocarea franei;
- rasturnarea autovehiculului;
- rostogolirea autovehiculului;
- deplasare sub efectul propulsiei: deviere de la traseul normal;
- suprafata alunecoasa a soselei pe timp ploios si pe timp de iarna;
- suprafata alunecoasa a locului de incarcare/descarcare a materialelor;
- contururi intepatoare, taioase;
- temperatura ridicata a pieselor motorului in functiune;
- supraincalzirea lichidului de racire;
- curenti de aer;
- zgomotul provocat de functionarea defectuoasa a motorului autovehiculului si de circulatia celorlalte vehicule participante la traficul rutier;
- nivel de iluminare scazut in timpul executarii curselor pe timp de noapte;
- efect de stralucire (farurile celorlalti participanti la trafic).