1. Persoanele fizice sau juridice intocmesc documentatia necesara obtinerii avizelor si autorizatiilor de protectie civila.
2. Persoanele fizice sau juridice solicita in scris avizele si autorizatiile de protectie civila, prin completarea unei cereri-tip adresate direct inspectoratului pentru situatii de urgenta in a carei zona de competenta urmeaza sa fie realizata sau sunt amplasate constructiile sau amenajarile respective.
3. Cererile, insotite de documentatia necesara obtinerii avizelor si autorizatiilor de protectie civila, se inregistreaza intr-un registru special, in ordinea primirii, asigurandu-se evidenta si confidentialitatea continutului acestora.
UtIl
Pentru constructiile care se supun avizarii privind securitatea la incendiu si protectia civila, cererile si documentatiile tehnice se vor depune simultan.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Daca documentatia prezentata este incompleta sau nu contine toate datele prevazute de lege, lipsurile constatate se comunica solicitantului cu adresa scrisa semnata de inspectorul-sef, cu aplicarea stampilei unitatii, in cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.
In situatia in care documentatia se restituie solicitantului spre completare pe loc, se vor specifica data, numele si prenumele acestuia si semnatura de ridicare.
INFO
Modelul formularului ce trebuie completat in cazul restituirii pe loc a documentatiei incomplete se regaseste in anexa nr. 6 la Normele metodologice de avizare si autorizare privind securitatea la incendiu si protectia civila, aprobate prin Ordinul nr. 03 din 06 ianuarie 2011 emis de ministrul administratiei si internelor si publicate in M.Of. nr. 36 din data de 14 ianuarie 2011.
4. Documentatia depusa pentru avizare sau autorizare se repartizeaza pentru solutionare specialistilor
desemnati din inspectia de prevenire – structura de avizare-autorizare din cadrul inspectoratului judetean sau al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.
5. In urma verificarii continutului documentatiei si, in cazul emiterii autorizatiilor de protectie civila, si a conditiilor din teren, specialistii desemnati intocmesc pentru fiecare situatie un referat cu concluziile rezultate si cu propunerile privind emiterea sau respingerea motivata a emiterii avizului sau autorizatiei.
6. Referatele se verifica de catre seful structurii de avizare-autorizare, se vizeaza de catre adjunctul inspectorului-sef si se aproba de catre inspectorul-sef.
7. Avizele si autorizatiile emise de inspectorate se semneaza de catre inspectorul-sef si se stampileaza cu stampila inspectoratului.
Termenul legal de emitere a avizelor de protectie civila este de maximum 15 zile de la data depunerii documentatiei complete.
Termenul legal de emitere a autorizatiilor de protectie civila este de maximum 30 de zile de la data depunerii documentatiei complete.
INFO
La emiterea avizelor si/sau a autorizatiilor de securitate la incendiu si de protectie civila NU se percep taxe.
Atentie
Detinatorii si utilizatorii adaposturilor de protectie civila sunt obligati sa indeplineasca normele si masurile stabilite pentru mentinerea adaposturilor si a instalatiilor utilitare ale acestora in stare de functionare.
Adaposturile publice de protectie civila se inspecteaza periodic de catre personalul de specialitate al serviciilor de urgenta profesioniste.
Sursa: Caietul Seminarului National de PSI