Studiu de caz: Actele de angajare necesare unei persoane cu handicap

Legea 448/2006Codul munciiangajare persoana cu handicap
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In ceea ce priveste angajarea persoanelor cu handicap, legea prevede ca acestea pot fi incadrate in munca conform pregatirii lor profesionale ÅŸi capacitatii de munca, atestate prin certificatul de incadrare in grad de handicap, emis de comisiile de evaluare de la nivel judetean sau al sectoarelor municipiului Bucuresti (art. 77 alin. 1 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare).

In continuare, conform dispozitiilor art. 86 alin. (1) lit. a) din aceeasi lege, comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap stabileste incadrarea in grad de handicap si, dupa caz, orientarea profesionala a adultului cu handicap, capacitatea de munca.Prin urmare, doar persoanele cu handicap cu capacitate de munca constatata prin certificat potrivit legii pot fi angajate in munca.

Procedura de angajare a persoanelor aflate in aceasta situatie mentionata mai sus necesita, in afara certificatelor care fac dovada capacitatii de munca, si urmatoarele documente: cerere de angajare,  curriculum vitae, cartea/buletinul de identitate, actele (certificate, diplome, atestate) privind existenta studiilor si a calificarii necesare pentru executarea viitoarelor obligatii de serviciu (intr-o anumita functie sau meserie), certificatul medical (fisa de aptitudini), recomandare de la ultimul loc de munca si, pentru cei ce urmeaza a fi angajati gestionari, va fi nevoie si de o dovada eliberata de agentul economic, autoritatea sau institutia publica in care a fost anterior incadrat, din care sa rezulte ca nu a produs pagube sau in situatia in care a produs, natura acestora si daca ele au fost acoperite (art.6 din Legea 22/1969).

In continuare, pentru angajarea persoanelor cu handicap este nevoie si de actul de repartizare in munca (pentru absolventi ai institutiilor de invatamant, someri, beneficiari de ajutor social, persoane cu handicap), livretul militar sau adeverinta de recrutare (Legea 46/1996), cazier judiciar (unde este cazul), nota/fisa de lichidare si de autorizatia de munca in cazul cetatenilor straini.

In schimb, angajatorul are obligatia de informare a persoanei care isi manifesta intentia de angajare in conformitate dispozitiile art. 17 alin. (1) din Codul muncii, republicat, prin urmare, aceasta dovada se va regasi intre documentele anterioare incheierii CIM.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 448/2006Codul munciiangajare persoana cu handicap

Data aparitiei: 15 Iulie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Studiu de caz: Actele de angajare necesare unei persoane cu handicap Nota: 3.75 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]