Durata efectiva a concediului de odihna anual (adica zilele libere platite) este stabilita in Regulamentul intern si se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic. Sarbatorile legale in care nu se lucreaza, precum si zilele libere platite nu sunt incluse in durata concediului de odihna anual.
Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an.
Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale, intocmite pana la sfarsitul anului calendaristic, pentru anul urmator, stabilite de angajator cu consultarea reprezentantilor sindicatului pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale...mai multe reguli de organizare a
concediului de odihna (CO) aici >>>
"Avem 2 persoane angajate in cursul lunii octombrie care au dreptul la 5 zile de CO. Toti salariatii societatii noastre vor fi in CO colectiv in perioada 23-31.12.2021 (7zile). Imi spuneti, va rog cum ar trebui sa procedez cu cei care nu au aceste 7 zile ramase pt CO."
Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:
Conform art. 122 alin. (3) din Codul muncii, in perioadele de reducere a activitatii angajatorul are posibilitatea de a acorda
zile libere platite din care pot fi compensate
orele suplimentare ce vor fi prestate in urmatoarele 12 luni.
Astfel, prevederea legala in baza careia este posibila acordarea orelor libere in avans si ulterior prestarea orelor suplimentare este cuprinsa in art. 122 alin. (3) din Codul muncii. Din aceasta prevedere legala rezulta ca, daca angajatorul acorda
zile libere in avans, in urmatoarele 12 luni salariatul are obligatia sa efectueze ore suplimentare in contul zilelor libere primite.
Orele suplimentare efectuate intr-o perioada de 12 luni se vor compensa cu orele libere acordate in avans.
Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...