Consultanta in afaceri | Manager
 

Acte necesare la angajare

La incheierea contractului individual de munca veti avea in vedere verificarea sustinerilor salariatului prin prezentarea de documente doveditoare ale acestora. In principiu, daca salariatul va prezinta documente false sau incorect redactate, din care rezulta ca are anumite abilitati, indemanari, performante, studii sau experienta, de care in realitate nu beneficiaza, veti putea anula ulterior contractul de munca aratand ca, daca ati fi cunoscut adevarul, nu l-ati fi angajat.

Ca angajator, solicitati anumite acte corespunzator propriilor interese, pentru a verifica daca respectivul candidat la angajare corespunde. Exista insa si anumite acte care trebuie obligatoriu solicitate, potrivit diferitelor dispozitii legale.

In esenta, veti solicita salariatului prezentarea urmatoarelor documente:

1. buletinul de identitate sau cartea de identitate (OUG 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, publicata in Monitorul Oficial nr. 641 din 20 iulie 2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 290/2005, publicata in Monitorul Oficial nr. 959 din 28 noiembrie 2005);

2. carnetul de munca, daca persoana candidata a mai fost angajata. Carnetele de munca vor fi operante pana la data de 1 ianuarie 2010;

3. adeverinta de la angajatorul precedent, care sa ateste activitatea desfasurata la acesta, vechimea in munca, in meserie sau in specialitate. Angajatorul are obligatia de a elibera aceasta adeverinta, potrivit art. 34 alin. 5 din Codul muncii. Cat timp inca se completeaza carnetele de munca, aceasta adeverinta nu este neaparat necesara; din 2010 ea va deveni singura oglinda a activitatii prealabile a candidatului la angajare;

4. curriculum vitae.

Nu se mai utilizeaza forma narativa (• „m-am nascut..., am absolvit..., am fost permanent preocupat de... etc.), ci o forma succinta si clara. Totusi, unii angajatori continua sa solicite, alaturi de curriculum vitae, si un memoriu de activitate, in care candidatul se va exprima cursiv si pe larg.

Acum exista modelul comun european pentru Curriculum Vitae, un model sistematic, cronologic si flexibil, al calificarii si competentelor fiecarei persoane • – redactat potrivit Hotararii Guvernului nr. 1021/2004, publicata in Monitorul Oficial nr. 633 din 13 iulie 2004.

Scopul acestui model consta in sporirea transparentei si exactitatii informatiilor existente pe piata fortei de munca si alinierea legislatiei romane la reglementarile comunitare in domeniu. Modelul comun european de curriculum vitae cuprinde urmatoarele categorii de informatii:

a) informatii cu caracter personal, limbi straine cunoscute, experienta profesionala si studiile urmate;
b) alte aptitudini ale persoanei, in special aptitudini tehnice, organizatorice, artistice informatii si sociale;
c) informatii suplimentare care pot fi mentionate in CV sau intr-o anexa a acestuia.

5. diplome de studii liceale, postliceale, universitare, postuniversitare, doctorat, scoli de arte si meserii etc.;

6. avize, autorizatii, atestari necesare pentru exercitarea meseriei sau profesiei. Retragerea ulterioara a acestor avize sau atestari de catre autoritatile sau organismele competente va antrena incetarea de drept a contractului individual de munca, potrivit art. 56 lit. h Codul muncii;


KIT de documente instant obligatorii de legislatiamuncii si salarizare
KIT de documente instant obligatorii de legislatiamuncii si salarizare

Vezi detalii

Ghid Complet - Contractul individual de munca
Ghid Complet - Contractul individual de munca

Vezi detalii

Cum sa te pensionezi in 2014
Cum sa te pensionezi in 2014

Vezi detalii




7. avizul sau certificatul medical. Absenta acestuia atrage nulitatea absoluta a contractului individual de munca;

8. livretul militar sau adeverinta de recrutare (Legea nr. 46/1996, publicata in Monitorul Oficial nr. 120 din 11 iunie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare);

9. cazierul judiciar. Eliberarea cazierului judiciar se realizeaza cu respectarea Hotararii Guvernului nr. 1373/2004 pentru aprobarea formularelor-tip privind comunicarile cu privire la datele ce urmeaza a fi inscrise in cazierul judiciar sau notate provizoriu in evidenta unitatilor de politie, precum si a celor privind cererile pentru obtinerea certificatelor si copiilor de pe cazierul judiciar, publicata in Monitorul Oficial nr. 841 din 14 septembrie 2004. Persoana care doreste eliberarea unui certificat de cazier judiciar se va adresa organelor de politie de la locul de nastere sau de domiciliu avand asupra sa:

• – actul de identitate (buletin de identitate/carte de identitate ori carte de identitate provizorie);
• – timbrul fiscal, in valoare de 1 leu;
• – 5 lei numerar in caz ca doreste eliberarea documentului in regim de urgenta (3 zile).

Persoanele domiciliate in strainatate pot solicita certificat de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare romane din tara unde se afla.

Certificatul de cazier solicitat de o persoana fizica domiciliata in Romania sau in strainatate poate fi obtinut si prin procura notariala de catre o alta persoana, mandatata de titular in acest scop.

• – pentru persoanele nascute pe raza judetului • – in 10 zile;
• – pentru persoanele nascute pe raza altor judete • – in 30 de zile;

10. nota de lichidare reprezinta un document din care rezulta situatia debitelor la angajatorul precedent (daca persoana a mai fost angajata).

Exemplu

Potrivit art. 274 din Codul muncii, in cazul in care contractul individual de munca inceteaza inainte ca salariatul sa-l fi despagubit pe angajator, iar cel in cauza se incadreaza la un alt angajator sau devine functionar public, retinerile din salariu se fac de catre noul angajator sau noua institutie ori autoritate publica, dupa caz, pe baza titlului executoriu transmis in acest scop de catre angajatorul pagubit.

Inca de la incadrarea in munca veti lua cunostinta de astfel de situatii pentru a putea opera retinerile din salariu, necesare acoperirii prejudiciului pe care l-a savarsit noul dvs. salariat angajatorului anterior.

11. fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale din anul anterior (fotocopie), respectiv recomandare de la angajatorul precedent. Daca persoana se incadreaza in munca pentru prima data, recomandarea se va putea elibera de catre unitatea de invatamant absolvita.

Documentele necesare la angajare vor fi mentionate chiar in anuntul publicitar privind postul. Iata modelul unui asemenea anunt publicitar, redactat in asa fel incat candidatii la ocuparea postului sa vina deja pregatiti cu documentele necesare:

DIRECTIA RESURSE UMANE anunta scoaterea la concurs a unui post de ECONOMIST

la Departamentul Productie Editoriala • – Directia Formatii Muzicale • – Serviciul Buget.

Concursul va avea loc in ziua de 14 septembrie 2010, ora 10:00.

Conditii pentru inscrierea la concurs:

• – studii superioare economice;
• – experienta minima in specialitate: 2 ani.
Candidatii vor prezenta la inscriere:

• – curriculum vitae;
• – memoriu de activitate;
• – diploma de studii (original si copie);
• – certificat medical/adeverinta medicala;
• – certificat de cazier judiciar.
Verificarea aptitudinilor profesionale va consta din:

• – interviu cu comisia de examinare;
• – sustinerea studiului depus la inscriere, avand urmatoarea tematica: 
• „Urmarirea si inregistrarea cheltuielilor Directiei Formatii Muzicale“; 

Inscrierile se primesc la Directia Resurse Umane pana la data de 13 septembrie 2010, ora 13:00.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 20 Martie 2008
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 4.83 din 3 voturi
Acte necesare la angajare
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (nr comentarii - 4)


10-Mai-2013

Este necesară emiterea deciziei de angajare pentru un salariat in cadrul unei societati SA?

13-Apr-2013

buna ziua! as dori sa stiu ce acte sunt necesare pentru angajare in domeniul constructiilor pentru un cetatean ue rlandez?multumesc

18-Nov-2012

superb Site!

02-Aug-2012

am lucrat in MAI 8 ani, subofiter ordine publica.in urma cu 3 ani am fost arestat pentru complicitate trafic de influenta, am primit pedeapsa de 2 ani cu executare si am savarsit 16 luni.in ce conditii ma pot reangaja in MAI, si dc se mai poate acest lucru dupa reabilitare. va multumesc

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensie Boala O Persoana Cu Certificat Handicap GravIntrebare: Buna ziua, Ma numesc Niculae Gherghita si as vrea un raspuns la urmatoarea intrebare: O persoana cu handicap accentuat poate beneficia si de pensie pe caz de boala. Este vorba de o persoana in varsta de 35 ani care nu a lucrat niciodata (sa nascut cu acest handicap cod boala F71 si G40este trecut pe ultimul certificat de incadrare in grad de handicap). Mentionez ca are probleme psihice si beneficiaza de o indemnizatie de 234 lei lunar. Va rog sa-mi spuneti daca are si alte drepturi banesti.
 

Raspuns: Raspunsul casei locale este corect. Trebuie sa aiba un stagiu de cotizare.Cat de mic,nu conteaza.Da... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"