Presedintele Romaniei a trimis Parlamentului cererea de reexaminare a Legii pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor.
In motivarea deciziei se precizeaza ca legea nu intareste rolul si atributiile Autoritatii Nationale pentru Calificari, ci prin continutul sau anumite atributii ale acestei Autoritati sunt eliminate si instrumentele sale de coordonare a activitatii de autorizare sunt suprimate, avand in vedere faptul ca formarea profesionala a adultilor, care se finalizeaza cu acte de calificare la nivel national, reprezinta o activitate de interes general si face parte din sistemul national de educatie si formare profesionala si ca in urma procedurii de autorizare trebuie sa se faca dovada calitatii serviciilor prestate, atributiile si rolul Autoritatii Nationale pentru Calificari trebuie intarite prin lege.
In plus, prezenta lege introduce un regim sanctionator pentru nerespectarea standardelor de calitate mult mai bland decat forma anterioara a actului normativ. De exemplu, prin modificarile aduse Articolului 24 alin. (3) al Ordonantei Guvernului nr. 129/2000, furnizorii de formare profesionala carora li s-a retras de doua ori autorizatia pentru aceeasi calificare pierd dreptul de a mai organiza programe de formare profesionala pentru o perioada de doi ani. Reglementarea anterioara prevedea pierderea definitiva a dreptului de a mai organiza programe de formare profesionala pentru respectivii furnizori.
Nu in ultimul rand, articolului 8 alin. (2) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "prin modul de exprimare, actul normativ trebuie sa asigure dispozitiilor sale un caracter obligatoriu". De altfel, in jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a stabilit obligativitatea respectarii normelor de tehnica legislativa la elaborarea proiectelor de lege de catre Guvern si a propunerilor legislative apartinand deputatilor si senatorilor, statuand, prin Decizia nr. 1018/2010, ca "textul legislativ trebuie sa fie formulat clar, fluent si inteligibil, fara dificultati sintactice si pasaje obscure sau echivoce. Forma si estetica exprimarii nu trebuie sa prejudicieze stilul juridic, precizia si claritatea dispozitiilor". Or, legea transmisa spre promulgare este formulata, in ansamblul sau, intr-un mod ambiguu, neclar si vag, continand contradictii, omisiuni si texte de natura a da nastere la interpretari si abuzuri.
Sursa: Administratia prezidentiala
Diurna legala in Romania si in strainatate
250 Modele Fise de Post
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege