Sondaje recente intocmite in domeniul resurselor umane arata ca foarte putini angajati romani si-ar trada compania pentru care lucreaza. Mai exact, in urma datelor colectate de rapoarte, s-a constatat ca doar 2% dintre angajatii romani au vandut informatii confidentiale din cadrul companiei sau au intermediat o astfel de scurgere de informatii.
Daca in cazul altor tari spionajul industrial sau furnizarea la un nivel mai redus a informatiilor de serviciu reprezinta activitati care determina companiile mari sa aplice strategii complexe de combatere si prevenire, in Romania lucrurile par sa se situeze la polul opus.
Aceasta diferenta uriasa este sustinuta de faptul ca 82% dintre angajatii romani sunt de parere ca nu este etic sa vanda informatii secrete din companie, in vreme ce 10% din totalul respondentilor au declarat ca aceste informatii nu ar putea fi vandute deoarece nu sunt valoroase pentru alte firme similare de pe piata.
Un procent foarte redus, de 3%, este reprezentat de cei care se tem ca o astfel de tranzactie de informatii ar putea fi descoperita, iar vinovatii ar putea fi trasi la raspundere. Aceasta situatie generala care priveste informatiile secrete din companii poate sa fie conditionata in prinicipal de teama angajatilor de a nu-si pierde locul de munca deoarece in cadrul companiilor mari exista informatii pentru care firmele concurente sunt dispuse sa plateasca sume substantiale.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
250 Modele Fise de Post
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM