OBLIGATIA de intocmire si raportare a programului de prevenire si reducere a deseurilor

managementul deseurilorprogram de prevenire a deseurilorHG 856/2002
OBLIGATIA de intocmire si raportare a programului de prevenire si reducere a deseurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Societatea noastra are mai multe puncte de lucru in tara, la unele se desfasoara activitati care sunt supuse autorizarii (au autorizatie de mediu) iar la altele nu. Obligatia de intocmire si raportare la APM a PROGRAMULUI DE PREVENIRE SI REDUCERE A DESEURILOR GENERATE DIN ACTIVITATEA PROPRIE, pana la 31 mai 2023, pentru acvtivitatea desfasurata in anul 2022, se aplica si pentru punctele de lucru unde nu exista autorizatie de mediu? Precizez ca la toate punctele de lucru s-a facut raportarea gestiunii deseurilor atat prin email la APM cat si in SIM, pentru anul 2022."
 
Raspunsul specialistilor:
 
Conform HG 856/2002 art 1. “Agentii economici care genereaza deseuri au obligatia sa tina o evidenta a gestiunii acestora”.
 
De asemenea, conform art. 48, alin. (1) din  OUG 92/2021 privind regimul deseurilor “producatorii de deseuri nepericuloase, unitatile si intreprinderile prevazute la art. 34, producatorii de deseuri periculoase si unitatile si intreprinderile care colecteaza sau transporta deseuri periculoase, nepericuloase cu titlu profesional sau actioneaza in calitate de comercianti si de brokeri de deseuri periculoase si nepericuloase tin o evidenta cronologica lunara tabelara si o pun la dispozitia agentiei judetene pentru protectia mediului in format letric, la cerere, si electronic in sistemul pus la dispozitie de APM pana la 15 martie anul urmator raportarii”. Conform Anexei 1 OUG 92/ 2021 “producator de deseuri - orice persoana ale carei activitati genereaza deseuri (producator initial de deseuri) sau orice persoana care efectueaza operatiuni de pretratare, amestecare sau de alt tip, care duc la modificarea naturii sau a compozitiei acestor deseuri”.
 
Neexistand mentiune cu privire la existenta unei autorizatii sau autorizatii integrate de mediu, aceasta raportare se intocmeste pentru toate punctele de lucru.
 
In ceea ce priveste programul de prevenire si reducere a deseurilor generate din activitatea proprie sau, dupa caz, de la orice produs fabricat, conform art. 44, alin (1) se intocmeste de ”persoana juridica ce exercita o activitate de natura comerciala sau industriala, pentru care autoritatea competenta pentru protectia mediului a emis o autorizatie de mediu/autorizatie integrata de mediu, avand in vedere rezultatele unui audit de deseuri”.
 
Un raspuns oferit in martie 2023, de catre expertii de la emediu.ro. Da click aici pentru mai multe informatii despre managementul deseurilor si protejarea mediului.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul deseurilorprogram de prevenire a deseurilorHG 856/2002

Data aparitiei: 09 Mai 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

OBLIGATIA de intocmire si raportare a programului de prevenire si reducere a deseurilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]