"In situatia infiintarii uneia sau mai multor sucursale acestea vor avea regulamente interne proprii?"
Raspunsul specialistilor:
Regulamentul intern este reglementat prin Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare - art. 241 si urm.
Acest document al angajatorului trebuie sa contina in mod obligatoriu cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
- reguli privind protectia, igiena si securitatea în munca in cadrul unitatii;
- reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
- drepturile si obligaÈ?iile angajatorului si ale salariatilor;
- procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
- reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
- abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
- reguli referitoare la procedura disciplinara;
- modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
- criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.
Cel mai important document pentru orice angajator: Regulamentul Intern al firmei!
Asigura-te ca respecta cerintele legale la zi! Iti oferim
37 de modele gata redactate de Regulament Intern, pentru 37 de domenii de activitate,
detalii aici >>>
Codul muncii nu reglementeaza necesitatea intocmirii regulamentului intern pentru fiecare sucursala a angajatorului, iar cea mai mare parte a prevederilor regulamentului intern sunt de aplicabilitate generala la nivelul angajatorului, in ansamblul sau.
In opinia noastra, trebuie sa existe un singur regulament intern la nivelul angajatorului, aplicabil atat sediului central al acestuia cat si sucursalelor infiintate.
Insa, daca specificul activitatii sucursalelor fac necesara detalierea sau stabilirea unor reguli speciale pentru acestea, apreciem ca acestea pot fi introduse in regulamentul intern cu mentiunea ca sunt aplicabile sucursalelor.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<