"In situatia infiintarii uneia sau mai multor sucursale acestea vor avea regulamente interne proprii?"
Raspunsul specialistilor:
Regulamentul intern este reglementat prin Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare - art. 241 si urm.
Acest document al angajatorului trebuie sa contina in mod obligatoriu cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
- reguli privind protectia, igiena si securitatea în munca in cadrul unitatii;
- reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
- drepturile si obligaÈ?iile angajatorului si ale salariatilor;
- procedura de solutionare pe cale amiabila a conflictelor individuale de munca, a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
- reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
- abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
- reguli referitoare la procedura disciplinara;
- modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
- criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.
Cel mai important document pentru orice angajator: Regulamentul Intern al firmei!
Asigura-te ca respecta cerintele legale la zi! Iti oferim
37 de modele gata redactate de Regulament Intern, pentru 37 de domenii de activitate,
detalii aici >>>
Codul muncii nu reglementeaza necesitatea intocmirii regulamentului intern pentru fiecare sucursala a angajatorului, iar cea mai mare parte a prevederilor regulamentului intern sunt de aplicabilitate generala la nivelul angajatorului, in ansamblul sau.
In opinia noastra, trebuie sa existe un singur regulament intern la nivelul angajatorului, aplicabil atat sediului central al acestuia cat si sucursalelor infiintate.
Insa, daca specificul activitatii sucursalelor fac necesara detalierea sau stabilirea unor reguli speciale pentru acestea, apreciem ca acestea pot fi introduse in regulamentul intern cu mentiunea ca sunt aplicabile sucursalelor.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<