Incepem prin a va preciza ca potrivit art. 6 alin. (1) din Norma din 2018 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, stagiul minim de asigurare pentru acordarea concediului de incapacitate temporara de munca este de 6 luni realizate in ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acorda concediul medical.
"Deces salariat 22.10 - data incetare CIM 22.10. S-a emis un certificat medical inclusiv cu data de 22.10. Ultima zi de plata conform incetarii este 21.10, se plateste si ziua de 22?"
Raspunsul specialistilor:

Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic

Diurna legala in Romania si in strainatate

Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Cand salariatul se afla in incapacitate temporara de munca devin incidende prevederile art. 41 din OUG 158/2005, astfel:
Art. 41. – Plata indemnizatiilor inceteaza incepand cu ziua urmatoare celei in care:
a) beneficiarul a decedat;
Respectiv art. 66 din Normele de aplicare a OUG 158/2005 aprobate prin Ordinul 15/2018,
Art. 66. – Plata indemnizatiilor inceteaza incepand cu ziua urmatoare celei in care:
a) beneficiarul a decedat;
Astfel, avand in vedere ca salariatul se afla in incapacitate temporara de munca, contractul individual de munca inceteaza la data decesului, in speta, 22 octombrie 2021. Pe versoul certificatului medical veti mentiona data decesului si veti atasa si copie de pe certificatul de deces. Indemnizatia va fi platita inclusiv pentru data de 22 octombrie 2021, data decesului.