O societate ofera asigurare voluntara de sanatate in suma de 400 euro pe an/salariat. Plata primei catre furnizorul de asigurari se efectueaza o data pe trimestru, la cursul din ziua platii. Conform Codului fiscal, angajatorul este obligat sa tina evidenta sumelor, la cursul valabil din ultima zi a lunii pt luna in care se platesc salariile. Cum se procedeaza cu diferenta de curs valutar, intre cursul din data platii si cursul din ultima zi a lunii? Se poate considera aceasta diferenta de curs valutar avantaj in natura si se impoziteaza cu toate taxele in luna decembrie sau lunar?
Raspunsul specialistului:
Conform prevederilor art. 78 alin. (4) lit. t) si art. 142 lit. s) pct. 6) din Codul fiscal primele de asigurare voluntara de sanatate conform Legii nr. 95/2006, republicata, suportate de angajator pentru angajatii proprii, in limita a 400 euro anual pentru fiecare persoana nu sunt venituri impozabile si nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale.
Conform Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, pe parcursul anului, platitorul de venituri din salarii cumuleaza sumele in euro, si verifica incadrarea in plafonul deductibil prevazut de lege. Pentru verificarea incadrarii in plafonul anual, cursul de schimb utilizat pentru determinarea echivalentului in euro este cursul leu/euro comunicat de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare in ultima zi a lunii pentru care se platesc drepturile salariale.
Astfel, incadrarea in plafon se verifica prin raportare la cursul de schimb in vigoare in ultima zi a lunii pentru care se platesc drepturile salariale.
Prin urmare, chiar daca plata se efectueaza la cursul din ziua platii, incadrarea in plafon se verifica in functie de cursul din ultima zi a lunii pentru care se platesc depturile salariale.
Sumele care depasesc plafonul de 400 Euro anual calculat la cursul din ultima zi a lunii pentru care se platesc depturile salariale reprezinta venituri salariale impozitate cu impozit pe venit si contributii sociale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<