Saptamana aceasta, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta privind reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) care, anunta Sindicatul National Meridian, va determina disparitia inspectorilor antifrauda.
Cele mai importante schimbari aduse la nivelul Fiscului se refera la reducerea numarului de vicepresedinti de la 4 la 3 si transformarea functiei publice specifice de inspector antifrauda in functie publica generala. Daca diminuarea numarului de vicepresedinti are ca obiectiv conducerea unitara a activitatii de control a Fiscului, transformarea functiilor din cadrul Antifraudei are drept scop declarat acoperirea deficitului de personal existent, prin crearea posibilitatii redistribuirii acestuia intre structurile ANAF, spun sindicatele, citate de Agerpres.
"Trebuie precizat totusi ca eliminarea functiei de inspector antifrauda va duce la o generalizare a organizarii pe posturi a personalului Fiscului, o uniformizare a acestora si desi se declara ca se incurajeaza specializarea angajatilor, prin disparitia acestei functii are loc exact contrariul. Este de mentionat ca deficitul de personal existent la Directia Antifrauda are drept cauza principala faptul ca nu s-au organizat concursuri de ocupare a posturilor vacante de mai multi ani de zile, de altfel un fenomen generalizat la nivelul intregului ANAF. De asemenea disparitia functiei de inspector antifrauda va face ca, pe viitor, numarul acestora sa scada si mai mult, deoarece prin eliminarea statutului specific existent va continua, intr-un ritm si mai alert, migrarea acestora catre alte directii si servicii din cadrul ANAF, avand in vedere ca salariile sunt aceleasi", se arata in comunicatul citat de aceeasi sursa.
Noile prevederi, considera sindicalistii, vor duce in final nu la reducerea, ci la cresterea costului colectarii resurselor la bugetul de stat, ca urmare a faptului ca schema de personal de la Antifrauda se va incarca si cu personal contractual, nu vor fi numai functionari publici ca si pana acum, in conditiile in care acestia nu pot desfasura actiuni de control, ci se vor ocupa doar de alte activitati complementare acestora.
Aceeasi sursa considera ca trebuie remarcata si lipsa transparentei din cadrul procesului legislativ, avand in vedere ca proiectul de act normativ a fost adus la cunostinta tuturor cu numai o zi inainte de a fi adoptat, incalcandu-se astfel prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica.
In ciuda faptului ca obiectivul declarat al ANAF este sa fie o institutie eficienta si transparenta, acest act normativ nu aduce nimic nou in acest sens si nici la implementarea unor masuri cum ar fi digitalizarea activitatii, reformarea managementului sau reproiectarea proceselor in cadrul institutiei, reorganizarea actuala accentuand de fapt si mai mult aspectele negative existente deja, transmite comunicatul citat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<