Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Aplicarea Deciziei CCR nr. 581/2019 privind masurile asiguratorii, fara impact semnificativ. Anunt ANAF

masuri asiguratorii anafreorganizarea anafcurtea constitutionala
In contextul in care, in aceasta saptamana, in presa au aparut informatii cu privire la faptul ca masuri asiguratorii in valoare de circa 10 miliarde de lei emise de Fisc in cauze aflate in cercetare penala vor fi ridicate in 6 martie din cauza ca legiuitorul (Guvernul sau Parlamentul) nu a reusit sa corecteze in timp util o prevedere legala declarata neconstitutionala de Curtea Constitutionala, ANAF a emis un comunicat prin care aduce clarificari in aceasta privinta. 
 
Astfel, conform ANAF, hotararile care decurg din aplicarea Deciziei Curtii Constitutionale nr. 581/2019, privind masurile asiguratorii dispuse de catre organele fiscale ale ANAF, au fost avute in vedere la elaborarea Legii bugetului de stat pe anul 2020 si acestea nu au un impact semnificativ.
 
"Informatiile aparute in presa in legatura cu punerea in aplicare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 581/2019, referitoare la masurile asiguratorii dispuse de catre organele fiscale ale ANAF nu reflecta realitatea, iar cifrele vehiculate reprezinta o exagerare.
Masurile ce decurg din aplicarea Deciziei Curtii Constitutionale nr. 581/2019 au fost avute in vedere la elaborarea Legii nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020, acestea neavand un impact semnificativ. Masurile asiguratorii instituite ce se circumscriu Deciziei Curtii Constitutionale apartin intr-un procent de peste 60% unor contribuabili care in prezent sunt in procedura de insolventa sau inactivi din punct de vedere fiscal", se arata in comunicatul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, citat de Agerpres.
 
Potrivit aceleiasi surse, institutia analizeaza situatia fiscala pentru fiecare caz in parte, inainte de a proceda la ridicarea masurilor asiguratorii.
 
"Organele fiscale pot dispune masuri asiguratorii in conformitate cu prevederile art. 213 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, ramas neafectat de Decizia nr. 581/2019 a Curtii Constitutionale, care sunt valabile pe o perioada de cel mult 6 luni, acest termen putand fi prelungit pana la un an, ceea ce in opinia MFP si ANAF reprezinta un termen rezonabil. Decizia nr. 581/2019 a Curtii Constitutionale motiveaza faptul ca exista o nepermisa confuzie intre procedura administrativa si procedura penala. Masurile asiguratorii administrative capata valentele unor veritabile masuri procesuale specifice procesului penal si care ar trebui dispuse de organele judiciare, respectiv in cadrul urmaririi penale, de catre procuror, iar in faza de camera preliminara, de catre judecatorul de camera preliminara/instanta de judecata", transmite acelasi comunicat. 
 
Mai mult, in cazul anumitor infractiuni luarea masurilor asiguratorii este obligatorie, iar dispunerea acestora se realizeaza exclusiv de procuror in cursul procesului penal, si nu de organele fiscale in procedura administrativa astfel ca ridicarea masurilor asiguratorii dispuse de catre organele fiscale reprezinta o masura care nu afecteaza asigurarea gradului de recuperare a eventualelor prejudicii.
 
Procesul de reorganizare al Directiei Generale Antifrauda Fiscala vizeaza cresterea eficientei si calitatii actelor de sesizare penala, avand in vedere si faptul ca 71% din totalul sesizarilor penale solutionate au reprezentat solutii de clasare/renuntare la urmarirea penala, iar 29% solutii de trimitere in judecata.
 
Conform acestui obiectiv, aminteste aceeasi sursa, este necesara optimizarea proceselor de activitate, intarirea capacitatii de control operativ si inopinat in scopul cresterii calitatii actelor de control incheiate, prin fundamentarea corespunzatoare a constatarilor fiscale, inclusiv a actelor de sesizare penala de catre DGAF.

 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri asiguratorii anafreorganizarea anafcurtea constitutionala

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 05 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Aplicarea Deciziei CCR nr. 581/2019 privind masurile asiguratorii, fara impact semnificativ. Anunt ANAF Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dreptul tatalui la CCC. Mama casnicaIntrebare: Un salariat cu contract de munca pe perioada determinata(muncitor necalificat agricultura) din 09.01.2020 pana in 15.12.2020 urmeaza sa ii nasca sotia cel de-al treilea copil in data de 10.08.2020. Acest salariat lucreaza la noi din data de 09.01.2020, dar are stagiu de cotizare de 12 luni in ultimii 2 ani si vrea sa intre in concediu de crestere copil pana la implinirea varstei de 2 ani(mentionez faptul ca sotia este casnica, in momentul de fata fiind in intretinerea sotului). Intrebarile mele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Semnatarii actului aditionalIntrebare: In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze angajatorul, salariatul si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul? Solicitam acest raspuns in vederea depunerii documentatiei pentru obtinerea formularului A1.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]