Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Fisa de aptitudine. Perioada de pastrare a acesteia de catre angajator?

fisa de aptitudinepastrare fisa de aptitudineHG 355/2007
Fisa de aptitudine reprezinta centralizarea informatiilor care probeaza aptitudinea in munca.


Aptitudinea in munca reprezinta capacitatea lucratorului din punct de vedere medical de a desfasura activitatea la locul de munca, in profesia/functia pentru care s-a solicitat examenul medical.

Angajatorii au obligatia legala de a angaja doar lucratori apti pentru realizarea optima a sarcinilor de lucru. Vor fi angajate numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii.


"Care este termenul de pastrare a fisei de aptitudine medicala emisa la angajare? Deoarece in fiecare an se elibereaza cate o fisa de aptitudine, inseamna fisa veche nu mai este valabila la data emiterii celei noi."


Raspunsul specialistilor de la PortalCodulMuncii.ro:


Hotararea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare nu contine o prevedere expresa prin care sa stabileasca termenul de pastrare a fisei de aptitudine emisa la angajare.

Din prevederile legale, putem doar sa determinam perioada de valabilitate a unei fise de aptitudine, si anume maxim 12 luni, avand in vedere obligativitatea efectuarii anuale a examenului medical periodic.

Insa prevederea de la art. 38 din HG 355/2007 stabileste o obligatie generala a angajatorului de a pastra fisele de aptitudine.

In aceste conditii, si avand in vedere ca fisa de aptitudini poate genera efecte pentru angajator si salariat (necesitatea adaptarii locului de munca sau indrumarea persoanei catre alte locuri de munca), apreciem ca fisele de aptitudine medicala emise ar trebui pastrate cel putin pe perioada in care salariatul are raporturi de munca cu angajatorul.



Sursa: PortalCodulMuncii



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa de aptitudinepastrare fisa de aptitudineHG 355/2007

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 02 Noiembrie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fisa de aptitudine. Perioada de pastrare a acesteia de catre angajator? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
AdeverinÈ›a De Grupa La Dosarul De PensionareIntrebare: După ce a fost recunoscuta o adeverința de grupa la simularea pentru pensie anticipata,poate fi respinsă la înaintarea dosarului de pensionare?
 

Raspuns: Daca perioada cat ati lucrat in conditii de grupa de munca este inregistrata si in carnetul de munc... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]