S-au aprobat, astfel, etapele privind acreditarea, evaluarea periodica, organizarea si functionarea centrelor comunitare de invatare permanenta.
Guvernul transmite ca centrele pot fi infiintate ca institutii publice de subordonare locala sau ca activitati pe langa o institutie de subordonare locala finantata integral din bugetul local, cu conditia incadrarii in numarul maxim de posturi al unitatii administrativ teritoriale, aprobat prin buget. Acestea pot fi finantate din venituri proprii ale autoritatilor locale, granturi sau alte tipuri de finantari interne si/sau externe, donatii, sponsorizari, taxe de participare, care sunt aprobate ca taxe speciale.
Centrele pot fi frecventate atat de copii, cat si de adulti, insa infiintarea lor are ca principala tinta incurajarea adultilor cu varste intre 25 si 64 de ani sa participe la activitati de invatare pe tot parcursul vietii, obiectivul fiind cresterea gradului de participare la astfel de activitati de la 1,5% cat este in prezent, la 10% in 2020.
Fiecare centru va acoperi minimum patru arii de competenta: management/coordonare, servicii educationale, utilizarea noilor tehnologii de informare si comunicare, administrativ-financiar.
Centrele comunitare isi propun urmatoarele:
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
- Facilitarea integrarii/reintegrarii membrilor comunitatii pe piata muncii;
- Cresterea sanselor de integrare socio-profesioala si de dezvoltare personala;
- Cresterea nivelului de educatie a membrilor comunitatilor;
- Identificarea periodica si satisfacerea nevoilor de educatie permanenta la nivelul comunitatii locale pentru toate categoriile: copii, tineret sau adulti;
- Oferirea de informatii actualizate si complete referitoare la tipurile de servicii educationale formale si non-formale diponibile in comunitate;
- Dezvoltarea si diversificarea serviciilor educationale si a competentelor sociale si profesionale.
Durata fiecarui program de formare este flexibila si se stabileste de coordonatorul activitatii si partenerii furnizori de educatie si formare. Competentele profesionale dobandite vor fi certificate prin documente care sa ateste cunostintele, abilitatile, calificarile obtinute dupa urmarea acestor programe. In functie de durata si specificul activitatii, aceste documente pot fi adeverinte, atestate, certificate de calificare profesionala, certificate de competente si diplome.
Sursa: Guvernul Romaniei