Ce presupune contractul de tip teleworking si care vor fi avantajele?
Contractul teleworking ii priveste pe cei care isi desfasoara activitatea de la distanta folosind tehnologia informatiei. In acest fel, angajatii isi vor moderniza modul de organizare al muncii si vor deveni mai productivi.
In acest sens si pentru a aduce anumite clarificari, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) a mentionat o serie de lucruri in ceea ce priveste activitatea de teleworking (telemunca): ”Teleworking-ul reprezinta atat un mijloc pentru angajatori de a-si moderniza organizarea muncii, precum si un mijloc pentru angajati de a-si reconcilia munca si viata sociala, oferindu-le autonomie sporita in realizarea sarcinilor ce le revin. In contextul politicilor sociale europene MMJS ii propune sa incurajeze aceasta forma noua de organizare a muncii, astfel incat flexibilitatea si securitatea sa mearga mana in mana, iar calitatea locurilor de munca sa fie sporita iar sansele de integrare a persoanelor cu dezabilitati pe piata muncii sa creasca”, se arata in raspunsul oferit de MMJS, pentru Mediafax.
Practic, o persoana care lucreaza prin teleworking va fi orice persoana care lucreaza de la distanta conform folosind tehnologia informatiei, in cadrul unui contract de munca in care activitatea care ar putea fi efectuata si la sediul angajatorului se efectueaza in mod regulat in afara sediului sau spatiilor respective.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Daca este sa vorbim despre conditiile de angajare, trebuie sa mentionam ca persoanele care vor lucreaza in regim de teleworking beneficiaza de aceleasi drepturi, garantate prin legislatia si prin contractele colective aplicabile, ca si persoanele similare care presteaza activitati in sediul angajatorului.
Putini stiu ca aceasta masura nu este ceva nou, aceasta a fost vehiculata si in 2007, de ministrul Muncii de atunci, Paul Pacuraru.
Pacuraru a incurajat inca de la acea vreme sustinerea acestui tip de munca, precizand ca utilizarea informatiei si a comunicarii prin intermediul mijloacelor moderne ar fi una dintre metodele de combatere a muncii la negru.
Teleworking-ul se va reglementa in curand prin lege
Prevederile prezentei legi se vor aplica angajatorilor, salariatilor si reprezentantilor salariatilor, definiti conform prevederilor Legii 53/2003 – Codul Muncii.
Teleworking-ul reprezinta forma de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in incinta organizatiei angajatorului, se realizeaza de catre un salariat, de la distanta fata de aceasta locatie, in mod regulat si voluntar, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor, ca parte a unui contract de munca sau al unui act aditional la acesta, cu respectarea urmatoarelor conditii:
a)activitatea se desfasoara in afara incintei angajatorului, prin utilizarea unor mijloace aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor, cum ar fi internetul, telefonul inteligent, altele;
b)activitatea se desfasoara in mod regulat in regim de teleworking, cel putin o data pe saptamana;
c)salariatul si-a exprimat acordul cu aceasta forma de organizare a muncii, prin semnarea contractului de munca sau al unui act aditional la acesta, dupa caz;
Lucratorul care desfasoara acest tip de activitate se va numi telesalariat.
Salariatul raspunde patrimonial fata de angajatorul sau pentru orice prejudiciu produs cu vinovatie in legatura cu pastrarea si utilizarea echipamentelor, tehnologiei, materiilor, materialelor, precum si a tuturor celorlalte bunuri primite de la angajator pentru derularea activitatii sale.