Ce contine decizia de modificare unilaterala privind activitatea de telemunca?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
19 Martie 2020
19 Martie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
decizie modificare unilaterala telemuncatelemunca coronavirusdecizie modificare munca de acasa
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce trebuie sa contina decizia de modificare unilaterala a locului de munca de acasa sau telemunca, in contextul epidimiologic actual?
 
Raspunsul specialistului:
 
Decizia va fi intocmita in functie de fiecare situatie in parte dupa cum este vorba de munca la domiciliu, activitate in regim de telemunca, toti salariatii sau numai o parte va presta activitate in regim de telemunca/domiciliu etc.
 
Astfel, in primul rand trebuie sa stabiliti daca salariatii presteaza activitate in regim de telemunca sau munca la domiciliu.
 
Daca salariatii presteaza activitate folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor inseamna ca activitatea va fi prestata in regim de telemunca.
 
In situatia in care toti salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca se poate emite o decizie in care se va mentiona ca incepand cu data de .........si pana la incetarea starii de urgenta, salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca de la domiciliul lor.
 
In conformitate cu art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018 privind activitatea de telemunca, in aceeasi decizie trebuie sa mentionati:
 
-  cum se tine evidenta orelor de munca prestate de salariat, 
 
- responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, 
 
- obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz; 
 
- obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi; 
 
- masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat (intalnirea se poate realiza online); 
 
- conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
 
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]