Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce contine decizia de modificare unilaterala privind activitatea de telemunca?

decizie modificare unilaterala telemuncatelemunca coronavirusdecizie modificare munca de acasa
Ce trebuie sa contina decizia de modificare unilaterala a locului de munca de acasa sau telemunca, in contextul epidimiologic actual?
 
Raspunsul specialistului:
 
Decizia va fi intocmita in functie de fiecare situatie in parte dupa cum este vorba de munca la domiciliu, activitate in regim de telemunca, toti salariatii sau numai o parte va presta activitate in regim de telemunca/domiciliu etc.
 
Astfel, in primul rand trebuie sa stabiliti daca salariatii presteaza activitate in regim de telemunca sau munca la domiciliu.
 
Daca salariatii presteaza activitate folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor inseamna ca activitatea va fi prestata in regim de telemunca.
 
In situatia in care toti salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca se poate emite o decizie in care se va mentiona ca incepand cu data de .........si pana la incetarea starii de urgenta, salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca de la domiciliul lor.
 
In conformitate cu art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018 privind activitatea de telemunca, in aceeasi decizie trebuie sa mentionati:
 
-  cum se tine evidenta orelor de munca prestate de salariat, 
 
- responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, 
 
- obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz; 
 
- obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi; 
 
- masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat (intalnirea se poate realiza online); 
 
- conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
 
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
decizie modificare unilaterala telemuncatelemunca coronavirusdecizie modificare munca de acasa

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 19 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce contine decizia de modificare unilaterala privind activitatea de telemunca? Nota: 3.67 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cerere pentru decontarea indemnizatiilor pentru zile libereIntrebare: Daca avem angajati care au solicitat zile libere in baza Legii 19/2020 in luna martie, pentru a respecta conditia cu dovada platii contributiilor si impozitelor impusa de legiuitor, pe luna martie trebuie sa facem calculul de state de plata, obligatii societate, sa depunem declaratia 112, viram salariile angajatilor si ulterior, achitam contributiile la bugetul de stat, cum ne sfatuiti sa procedam?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat de incadrare in grad de handicap. Data acordarii scutiriiIntrebare: Avem un salariat care prezinta certificat incadrare in grad de handicap accentuat cu valabilitate de 12 luni, ce expira in data de 11.03.2020. Va rog sa imi spuneti cum ar fi corect sa procedam in acest caz: angajatul mai poate beneficia de scutire de impozit pe venitul din salarii pe parcursul intregii luni, avand in vedere ca certificatul este valabil pana la data mentionata mai sus?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]