Ce trebuie sa contina decizia de modificare unilaterala a locului de munca de acasa sau telemunca, in contextul epidimiologic actual?
Raspunsul specialistului:
Decizia va fi intocmita in functie de fiecare situatie in parte dupa cum este vorba de munca la domiciliu, activitate in regim de telemunca, toti salariatii sau numai o parte va presta activitate in regim de telemunca/domiciliu etc.
Astfel, in primul rand trebuie sa stabiliti daca salariatii presteaza activitate in regim de telemunca sau munca la domiciliu.
Daca salariatii presteaza activitate folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor inseamna ca activitatea va fi prestata in regim de telemunca.
In situatia in care toti salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca se poate emite o decizie in care se va mentiona ca incepand cu data de .........si pana la incetarea starii de urgenta, salariatii societatii vor presta activitate in regim de telemunca de la domiciliul lor.
In conformitate cu art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018 privind activitatea de telemunca, in aceeasi decizie trebuie sa mentionati:
- cum se tine evidenta orelor de munca prestate de salariat,
- responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca,
- obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
- obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi;
- masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat (intalnirea se poate realiza online);
- conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediere pentru inaptitudine medicalaIntrebare: Daca un angajat nu este considerat apt dpdv medical de catre medicul de medicina muncii in urma controlului periodic, care sunt pasii de urmat? in baza carui art. din Codul muncii ii putem desface CIM-ul? Suntem obligati sa-i oferim alte posturi pentru care ar putea fi apt dpdv medical?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediere individuala. Numar salariatiIntrebare: Cate concedieri individuale succesive se pot efectua intr-o societate pe parcusul unui an calendaristic? De exemplu : luna septembrie: salariati 110- concediati individual 4; luna octombrie salariati 101 cati salariati se pot concedia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<