Numele si prenumele titularului:
Denumirea postului: Asistent Medical Generalist
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<
Pozitia in COR / Cod: 325901
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
Departamentul / locatia: Cabinet Medic de Familie
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
Nivelul postului:
Conducere / coordonare: Nu este cazul
Executie: Specialist
Relatiile:
Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
se subordoneaza: Medicului titular de Cabinet
are in subordine: Ingrijitorul Cabinetului
Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu restul personalului din cabinetul medical
Reprezentare (colaborare, consultanta): In relatie cu pacientii
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Descrierea postului
Scopul general al postului
Prestarea unor servicii competente si de calitate in aplicarea si urmarirea tratamentelor prescrise de Medicul de Familie.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
Obiectivele postului
Asigurarea asistentei calificate necesare derularii activitatii Medicului de Familie.
Aplicarea si urmarirea tratamentelor prescrise de Medicul de Familie pacientilor care se adreseaza Cabinetului.
Organizarea operativa a activitatilor de inregistrare a datelor de evidenta primara a persoanelor care apeleaza la serviciile Medicului de Familie.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Asigura inregistrarea corecta a datelor in evidentele primare (registrul de consultatii, registrul de boli cronice si infectioase, registrul de catagrafie a vaccinarii, registrul de tratamente).
Recunoaste si identifica grupele de risc si problemele de sanatate la pacientii de pe lista.
Depisteaza precoce imbolnavirile, urmareste evolutia bolii, efectueaza tratamentul sau supravegheaza respectarea tratamentului si a regimului igieno-dietetic prescris de medic.
Semnaleaza, in scris, cazurile deosebite la pacientii de pe lista, le analizeaza impreuna cu medicul si stabileste modul de interventie.
Efectueaza tratamentele, imunizarile si testarile biologice conform prescriptiei medicale.
Intervine in situatii de urgenta, indiferent de locul si situatia in care se gaseste.
Intocmeste situatiile lunare, trimestriale si anuale privind situatia gravidelor, completeaza caietul si registrul gravidei.
Tine evidenta sortimentala si cantitativa a materialelor sanitare si medicamentelor.
Intocmeste evidentele, prelucreaza datele statistice si le comunica periodic CAS si DSP.
Supravegheaza sterilizarea, respectiv colectarea materialului si instrumentarului de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea acestora in vederea distrugerii.
Organizeaza si desfasoara programe de educatie pentru sanatate, activitati de consiliere, lectii educative si demonstratii practice pentru pacienti.
Acorda o atentie deosebita urmatoarelor categorii de populatie, care prezinta probleme sociale si de sanatate: nou nascuti, prematuri, sugari, copii intre 1 si 6 ani, gravide, varstnici, persoane cu nevoi speciale, grupuri la risc.
Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale Cabinetului in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<
Descrierea responsabilitatilor postului
- Privind relatiile interpersonale / comunicarea
- Pastreaza o legatura armonioasa cu pacientii prin crearea unei atmosfere de incredere si respect intre personalul Cabinetului si pacienti.
- Completeaza toate documentele medicale si are grija ca pacientul sa semneze pentru fiecare act medical sau tratament pe care-l primeste la sediul Cabinetului.
- Acorda servicii in mod nediscriminatoriu.
- Raspunde de corectitudinea si promptitudinea cu care furnizeaza informatiile din domeniul sau de activitate colegilor si superiorilor ierarhici.
- Are o atitudine politicoasa atat fata de colegi, cat si fata de alte persoane cu care vine in contact in cadrul Cabinetului.
- Fata de echipamentul din dotare
- Raspunde de respectarea procedurilor interne legate de utilizarea aparaturii din dotarea Cabinetului.
- Raspunde de utilizarea si pastrarea in bune conditii a echipamentelor si instrumentarului din dotarea Cabinetului.
- Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
- In raport cu obiectivele postului
- Participa la organizarea si realizarea activitatilor psihoterapeutice de reducere a stresului, de depasire a momentelor / situatiilor de criza.
- Participa la desfasurarea diverselor actiuni: vaccinari, screening, aplicarea masurilor de lupta in focar.
- Raspunde de manevrele ce implica solutii de continuitate: injectii (im, iv, sc, id), infiltratii, ingrijirea plagilor de diverse etiologii, spalaturi auriculare, corpi straini in cavitatile naturale, suturi, examen vaginal.
- Raspunde de starea materialelor sanitare (sa fie sterile, sa nu fie depasit termenul de valabilitate etc.).
- Raspunde de utilizarea exclusiva a materialelor si instrumentelor a caror sterilitate este sigura.
- Raspunde de folosirea exclusiva a medicamentelor cu termen de valabilitate neexpirat.
- Raspunde de inscrierea casoletei cu instrumentar: aplica o banda de sterilizare care sa contina numele si prenumele persoanei care a efectuat sterilizarea, data si ora efectuarii ei.
- Raspunde pentru protectia informatiei si a suportului acesteia impotriva pierderii, degradarii si folosirii ei de catre persoane neautorizate.
- Raspunde de actele pe care le intreprinde si de deciziile luate, conform pregatirii si in limitele competentei profesionale.
- Privind securitatea si sanatatea muncii
- Respecta normele de Securitatea si Sanatatea Muncii si de PSI.
- Participa la instructajele organizate, referitoare la Securitatea si Sanatatea Muncii / PSI, pentru a evita producerea de accidente.
- Urmareste indepartarea si depozitarea corecta a reziduurilor menajere, a instrumentelor taietoare-intepatoare si a materialelor cu potential septic.
- Privind regulamentele / procedurile de lucru
- Respecta reglementarile in vigoare privind prevenirea, controlul si combaterea bolilor transmisibile.
- Pastreaza confidentialitatea fata de terti privind datele de identificare, afectiunile si serviciile oferite fiecarui pacient.
- Respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului medical.
- Respecta si apara drepturile pacientului.
- Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
- Respecta procedurile de lucru generale specifice Cabinetului (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
Conditiile postului de lucru
Programul de lucru 5 ore si suplimentar cand este nevoie.
Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.
Conditiile materiale
ambientale Lucreaza intr-un mediu care prezinta pericol de infectare de la pacienti.
spatiu Isi desfasoara activitatea in Cabinetul Medicului de Familie.
deplasari Nu are deplasari frecvente in afara Cabinetului.
conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) PC sau laptop, telefon mobil.
Conditii de formare profesionala Participa la cursuri, seminarii, workshopuri de specializare si perfectionare.
Buget Nu este cazul.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Gradul de autonomie
Autoritate asupra altor posturi .............
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
inlocuieste pe: Medicul de Familie, cu responsabilitati limitate, sau pe un alt Asistent Medical.
este inlocuit de: Medicul de Familie sau de un alt Asistent Medical.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
Indicatori de performanta
.....% pacienti vindecati fata de anul precedent.
.....% boli cronice ameliorate fata de anul precedent.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
Perioada de evaluare a performantelor
Anual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma]
Evolutii posibile
Poate evolua pe pozitia de Asistent Sef.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
Specificatiile postului
Nivelul de studii
Liceul sanitar sau studii postliceale de specialitate, atestat de libera practica.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Calificarea necesara
Cursuri de perfectionare in domeniul asistentei medicale.
Operare PC: Word, Excel, programe de baze de date.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
Competentele postului (pachet de competente)
- capacitate de decizie si reactie in situatii de urgenta;
- spirit de ordine si disciplina;
- disponibilitate de a-i ajuta pe cei in dificultate;
- abilitati de comunicare;
- corectitudine;
- flexibilitate;
- rezistenta la efort si stres;
- prezenta de spirit, dinamism, receptivitate fata de nou;
- calm, diplomatie, maturitate.
Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 1 an experienta intr-o pozitie similara.
[Experienta solicitata depinde de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T,
Medic Familie
>> Vezi AICI peste 200 de Fise de Post editabile si actualizate conform GDPR <<