Cand poate un functionar public sa refuze indeplinirea dispozitiilor primite de la superiorul ierarhic

Mara Dobrin
Mara Dobrin
31 Octombrie 2016
31 Octombrie 2016
Mara Dobrin
Mara Dobrin
functionar publicrefuz sarcini de muncaconflict de interese
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inca de la inceput, este indicat sa lamurim un aspect legat de refuzul de a indeplini anumite sarcini, de catre functionarul public.

In acest sens, specificam ca functionarul public are dreptul sa refuze, in scris si motivat, indeplinirea dispozitiilor primite de la superiorul ierarhic, daca le considera ilegale.


Dar ce se petrece cand un functionar public refuza sa execute anumite sarcini din alte motive, care nu tin de legalitate?

De exemplu, un superior se poate intalni cu urmatoarea situatie: "Poate refuza un functionar public (din cadrul unei primarii) sa faca parte din comisia de executare silita privind executarea creantelor bugetare daca el este incadrat la Compartimentul Taxe si Impozite Locale? (are prevazut in fisa postului: "aplica prevederile legislative in vigoare privind executarea creantelor bugetare, cu toata metodologia de executare silita")"

Daca cel care a emis dispozitia o formuleaza in scris, functionarul public este obligat sa o execute, cu exceptia cazului in care aceasta este vadit ilegala. In acest context, functionarul public are datoria de a aduce la cunostinta superiorului care a emis dispozitia o astfel de situatie.

Deci, functionarul public poate refuza indeplinirea unei sarcini de serviciu doar cand aceasta este ilegala, refuzul fiind necesar sa se motiveze, de asemenea, in scris.


In ce conditii mai poate functionarul public sa refuze anumite sarcini


Daca functionarul public se afla in situatii de incompatibilitate sau de conflict de interese, conform Legii nr.188/1999 si ale art 94 si urm. si ale art.79 si urm. din Legea nr.161/2003, acesta poate si in acest caz sa refuza sa faca parte din anumite comisii.

Conflictul de interese se refera la situatia in care persoana ce exercita o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea obiectiva a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative.

Citeste mai multe despre acest subiect pe PortalInstitutiiPublice





 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]