Care sunt obligatiile utilizatorilor spatiilor si constructiilor pentru birouri in domeniul apararii impotriva incendiilor

Florina Mohanu
Florina Mohanu
10 Februarie 2015
10 Februarie 2015
Florina Mohanu
Florina Mohanu
aparare impotriva incendiilorobligatii principale in domeniul apararii impotriva incendiilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Utilizatorii spatiilor si constructiilor pentru birouri pot fi:
- personalul angajat;
- personalul care desfasoara activitati de prestari servicii sau de intretinere;
- personalul colaborator;
- clientii.

INFO
1. Prin spatii si constructii pentru birouri se intelege orice cladire destinata activitatilor de birou, inclusiv spatiile de depozitare si administrative aferente acestora.
2. Prin client al unui spatiu sau constructii pentru birouri se intelege acea persoana care se afla la un moment dat in spatiul sau constructia pentru birouri.

Personalul angajat si personalul colaborator au urmatoarele obligatii principale in domeniul apararii impotriva incendiilor:
- sa respecte normele generale de aparare impotriva incendiilor (Ordinul 163/2007), prevederile dispozitiilor generale aparare impotriva incendiilor la spatii si constructii pentru birouri (Ordinul 262/2010), masurile si regulile specifice stabilite in cadrul persoanei juridice la care este angajat;
- sa respecte instructiunile specifice de exploatare a aparatelor/echipamentelor aflate in dotarea spatiului in care este angajat;
- sa participe, conform atributiilor stabilite, la evacuarea personalului in conditii de siguranta;
- sa intervina, conform organizarii specifice locului de munca, pentru stingerea oricarui incendiu, utilizand mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor din dotare.

Personalul care desfasoara activitati de prestari servicii de intretinere are urmatoarele obligatii principale in domeniul apararii impotriva incendiilor:
- sa respecte instructiunile si regulile specifice privind apararea impotriva incendiilor;
- sa intervina, conform instructiunilor specifice, pentru stingerea oricarui inceput de incendiu, utilizand mijloacele de aparare impotriva incendiilor din dotare;
- prin activitatile desfasurate, sa nu afecteze buna functionare a mijloacelor tehnice, sistemelor, instalatiilor si altora asemenea, destinate apararii impotriva incendiilor din dotarea spatiilor si constructiilor pentru birouri;
- sa aduca la cunostinta proprietarului, conducatorului institutiei/operatorului economic sau administratorului, dupa caz, orice defectiune tehnica ori alta situatie care constituie pericol de incendiu.

Clientii au urmatoarele obligatii principale in domeniul apararii impotriva incendiilor:
- sa respecte instructiunile si regulile specifice privind apararea impotriva incendiilor, aduse la cunostinta sub orice forma de catre proprietar, conducatorul institutiei sau operatorului economic sau administrator;
- prin modul de comportare sa nu afecteze buna functionare a mijloacelor tehnice, sistemelor, instalatiilor si altora asemenea, destinate apararii impotriva incendiilor din dotarea spatiilor sau cladirilor pentru birouri;
- sa respecte toate mesajele transmise in caz de incendiu.

SANCTIUNE
Necunoasterea si nerespectarea de catre utilizator a masurilor de aparare impotriva incendiilor, stabilite de administrator, proprietar, producator sau importator, dupa caz, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.500 lei, potrivit prevederilor art. 44 alin III. lit. f) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]