- personalul angajat;
- personalul care desfasoara activitati de prestari servicii sau de intretinere;
- personalul colaborator;
- clientii.
INFO
1. Prin spatii si constructii pentru birouri se intelege orice cladire destinata activitatilor de birou, inclusiv spatiile de depozitare si administrative aferente acestora.
2. Prin client al unui spatiu sau constructii pentru birouri se intelege acea persoana care se afla la un moment dat in spatiul sau constructia pentru birouri.
Personalul angajat si personalul colaborator au urmatoarele obligatii principale in domeniul apararii impotriva incendiilor:
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
250 Modele Fise de Post
- sa respecte normele generale de aparare impotriva incendiilor (Ordinul 163/2007), prevederile dispozitiilor generale aparare impotriva incendiilor la spatii si constructii pentru birouri (Ordinul 262/2010), masurile si regulile specifice stabilite in cadrul persoanei juridice la care este angajat;
- sa respecte instructiunile specifice de exploatare a aparatelor/echipamentelor aflate in dotarea spatiului in care este angajat;
- sa participe, conform atributiilor stabilite, la evacuarea personalului in conditii de siguranta;
- sa intervina, conform organizarii specifice locului de munca, pentru stingerea oricarui incendiu, utilizand mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor din dotare.
Personalul care desfasoara activitati de prestari servicii de intretinere are urmatoarele obligatii principale in domeniul apararii impotriva incendiilor:
- sa respecte instructiunile si regulile specifice privind apararea impotriva incendiilor;
- sa intervina, conform instructiunilor specifice, pentru stingerea oricarui inceput de incendiu, utilizand mijloacele de aparare impotriva incendiilor din dotare;
- prin activitatile desfasurate, sa nu afecteze buna functionare a mijloacelor tehnice, sistemelor, instalatiilor si altora asemenea, destinate apararii impotriva incendiilor din dotarea spatiilor si constructiilor pentru birouri;
- sa aduca la cunostinta proprietarului, conducatorului institutiei/operatorului economic sau administratorului, dupa caz, orice defectiune tehnica ori alta situatie care constituie pericol de incendiu.
Clientii au urmatoarele obligatii principale in domeniul apararii impotriva incendiilor:
- sa respecte instructiunile si regulile specifice privind apararea impotriva incendiilor, aduse la cunostinta sub orice forma de catre proprietar, conducatorul institutiei sau operatorului economic sau administrator;
- prin modul de comportare sa nu afecteze buna functionare a mijloacelor tehnice, sistemelor, instalatiilor si altora asemenea, destinate apararii impotriva incendiilor din dotarea spatiilor sau cladirilor pentru birouri;
- sa respecte toate mesajele transmise in caz de incendiu.
SANCTIUNE
Necunoasterea si nerespectarea de catre utilizator a masurilor de aparare impotriva incendiilor, stabilite de administrator, proprietar, producator sau importator, dupa caz, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.500 lei, potrivit prevederilor art. 44 alin III. lit. f) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.