Am inchiriat o parte din spatii (camere frigorifice). Cine trebuie sa faca instruirea SSM? Trebuie sa fie mentionate distinct in contractul de inchiriere?
Raspuns: Angajatorului ii revine obligatia de a asigura conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau. (Art. 20 din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.)
Pentru lucratorii din intreprinderi si/sau unitati din exterior care desfasoara activitati pe baza de contract de prestari de servicii, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucratorilor respectivi privind activitatile specifice intreprinderii si/sau unitatii respective, riscurile pentru securitatea si sanatatea lor, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, in general. (Art. 82 alin (2) din H.G. nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006.)
Angajatorul trebuie sa ia masuri corespunzatoare astfel incat angajatorii lucratorilor din orice intreprindere si/sau unitate exterioara, care desfasoara activitati in intreprinderea si/sau in unitatea sa, sa primeasca informatii adecvate privind:
- riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie atat la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, in general, cat si la nivelul fiecarui post de lucru si/sau fiecarei functii;
- masurile luate pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor;
Legis Plus Legislatia Muncii
250 Modele Fise de Post
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
- lucratorii desemnati sa aplice masurile de prim ajutor, de stingere a incendiilor si de evacuare a lucratorilor.
Atunci cand in acelasi loc de munca isi desfasoara activitatea lucratori din mai multe intreprinderi si/sau unitati, angajatorii acestora au urmatoarele obligatii:
- sa coopereze in vederea implementarii prevederilor privind securitatea, sanatatea si igiena in munca, luand in considerare natura activitatilor;
- sa isi coordoneze actiunile in vederea protectiei lucratorilor si prevenirii riscurilor profesionale, luand in considerare natura activitatilor;
- sa se informeze reciproc despre riscurile profesionale;
- sa informeze lucratorii si/sau reprezentantii acestora despre riscurile profesionale.