Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Regulamentul Intern: Model Formular de luare la cunostinta

model regulament internregulamentul internmodel formularluare la cunostinta

Precizare: Acest articol este una dintre cele 327 de prevederi si clauze din lucrarea Regulamentul Intern in avantajul dvs.


Detalii Click Aici

In raporturile de munca, lucratorii au un drept general la informare si consultare, care excede cu mult sfera simplei comunicari a clauzelor contractului incheiat, avand o semnificatie larga, mergand pana la o adevarata conlucrare a partilor in luarea deciziilor. El nu se margineste, ca in dreptul comun, doar la momentul incheierii raportului juridic, ci continua pe tot parcursul desfasurarii acestuia.


Model Regulament Intern Actualizat
 

Atat la incheierea contractului de munca, cat si pe parcursul executarii sale, intre angajator si salariat trebuie sa se desfasoare, potrivit legii, un dialog permanent, care sa le permita celor doi sa ia cele mai corecte decizii. In aplicarea principiului bunei-credinte, alin. (2) al art. 8 din Codul muncii prevede ca pentru buna desfasurare a relatiilor de munca participantii la raporturile de munca se vor informa si se vor consulta reciproc, in conditiile legii si ale contractelor colective de munca.

Astfel:

- obligatia angajatorului de informarea presupune ca dupa transmiterea datelor respective catre salariati, se poate trece la luarea deciziei fara a se astepta un raspuns;

- Dupa ce regulamentul intern a fost elaborat, angajatorul are obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul acestuia. Mai mult, ori de cate ori un nou salariat este angajat, angajatorul are obligatia de a-i aduce la cunostinta prevederile regulamentului intern aplicabil.

- Mai mult, orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor.

Asadar, in ceea ce priveste regulamentul intern, nu se pune problema necesitatii acordului salariatilor, ci numai a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, este reglementata prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in "Monitorul oficial al Romaniei", Partea I, nr. 1.006 din 18 decembrie 2006. Legea transpune in dreptul romanesc Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2002/14/CE de stabilire a unui cadru general de informare si consultare a salariatilor din Comunitatea Europeana, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L80 din 23 martie 2002.

Informarea este transmiterea de date de catre angajator catre reprezentantii angajatilor, pentru a le permite sa se familiarizeze cu problematica dezbaterii si sa o examineze in cunostinta de cauza.


Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici



Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului, potrivit art. 259 alin. (4) din Codul muncii. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative de popularizare:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;

- popularizarea acestuia prin brosuri;

- comunicarea catre fiecare salariat in parte, prin sistemul Intranet etc.

In plus, potrivit art. 260 din Codul muncii, orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.

Legea prevede ca modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin chiar continutul regulamentului intern.

Exemplu

In regulamentul intern se poate prevedea: Angajatorul are obligatia de a distribui cate un exemplar pentru fiecare compartiment organizat distinct in cadrul organizatiei, in conformitate cu schema de personal aprobata de conducerea acesteia. Exemplarele pot fi puse la dispozitia angajatilor in birourile de resurse umane sau de relatii cu personalul.

Dovada informarii salariatilor va putea fi facuta prin semnarea de catre fiecare salariat in parte intr-un formular de luare la cunostinta a reglementarilor regulamentului intern.

Precizare: Acest articol este una dintre cele 327 de prevederi si clauze din lucrarea Regulamentul Intern in avantajul dvs.
Detalii Click Aici

Iata modelul unui astfel de formular:

 

Formular de luare la cunostinta a reglementarilor Regulamentului Intern

 

Prin prezenta confirm faptul ca mi s-a pus la dispozitie Regulamentul Intern al ___________________________________________________
in forma din data ________ si ca inteleg faptul ca acesta contine informatii importante legate de regulile de functionare interna din cadrul organizatiei, reguli pe care trebuie sa le cunosc si sa le respect, fiindu-mi aplicabile.

Inteleg de asemenea faptul ca Regulamentul nu este un contract si ca acesta poate fi modificat unilateral de catre angajator.

________________________________

Data

________________________________

Semnatura angajatului

________________________________

Numele angajatului


Model Regulament Intern Actualizat
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 17 Noiembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Regulamentul Intern: Model Formular de luare la cunostinta Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Modificare Regulament Actual Sau Act Aditional La Regulamentul InternIntrebare: Buna ziua, De la 1 iunie vom modifica programul de lucru la anumite sectii de productie. O sa trecem la un program de lucru in ture. Trebuie sa modific regulamentul actual si apoi sa fie semnat de catre toti salariatii societatii sau pot face un act aditional la regulamentul actual prin care modific articolul referitor la programul de lucru. Aceasta modificare trebuie semnata de catre toti angajatii societatii sau doar de catre salariatii care sunt afectati de aceasta modificare. Multu
 

Raspuns: Buna ziua, <br /><br />Modificarea Regulamentuilui Intern se poate face prin Act adition... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii