Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Managementul resurselor umane: Cele mai frecvente cauze ale demisiilor

demisiicauze demisiifactori demisiedemisiedemisie salariati

Pierdem adesea angajati. Uneori pleaca din echipa oameni pe care ii vom inlocui cu eforturi minime. Alteori, din echipele noastre pleaca oameni deosebit de valorosi, pe care e posibil sa nu ii mai putem inlocui niciodata.



Pentru a minimaliza nivelul fluctuatiei de personal in companie, trebuie sa stim mai intai care sunt cele mai frecvente cauze ale demisiilor:

- lipsa congruentei intre promisiunile realizate de recrutori la interviul de angajare si ceea ce se intampla de fapt in timpul activitatii profesionale a salariatului

- lipsa de recunoastere a rezultatelor salariatilor

- salariatii simt ca nu li se asculta opinia, nu li se adreseaza nevoile si nu li se rezolva problemele

- lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala si a cursurilor de specializare/ perfectionare

- lipsa de autonomie in randul angajatilor. Cu alte cuvinte, managerii sufla in ceafa subordonatilor si le verifica fiecare pas.

- lipsa de flexibilitate a programului de lucru in cazul angajatilor unde acest lucru chiar ar fi posibil.

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

202 Modele de fise de post
202 Modele de fise de post

Vezi detalii aici





- salariatii primesc sarcini care nu sunt incluse in fisa postului

- lipsa feedback-ului oferit de catre superiori angajatilor lor

- supraaglomerarea salariatilor cu sarcini si atributii, situatie care conduce la stres si frustrare

- lipsa perspectivelor de succes profesional. Salariatii realizeaza ca dupa 2 ani de activitate profesionala nu au facut decat sa stagneze profesional. Nu au castigat competente noi si valoroase pentru un CV mai bine consolidat.

- nivelul salarial stagneaza sau regreseaza. Bonusurile salariale sunt doar promisiuni pe care superiorii nu le respecta. Beneficiile extrasalariale nu sunt nici ele notabile.

- conflicte de munca pe care conducerea nu le solutioneaza si care afecteaza salariatii, chiar daca acestia nu sunt implicati in mod direct.

- existenta unei culturi organizationale sarace.

- brandul companiei este in declin

- un stil de manangement incompatibil cu profilul angajatilor.


Lista de cauze ale demisiilor nu se termina aici. Sunt numeroase cauze frecvente care duc la demisii. Fiecare companie le are pe ale sale. Esential este sa nu le nege si sa nu le submineze impactul. Se pastreaza pe termen lung.

Sa aveti succes in managementul resurselor umane!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 15 Ianuarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Managementul resurselor umane: Cele mai frecvente cauze ale demisiilor Nota: 3.92 din 5 - 12 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reducerea Vārstei De Pensionare La Persoan Cu Mic HandicapIntrebare: Bună ziua. Femeie născută īn anul 1960 luna Octombrie, cu 28 de ani și 10 luni vechime īn muncă īn condiții normale de muncă [fabrică de mobilă] cu un mic handicap [hipoacuzie acută bilaterală īncă din copilărie].Poate beneficia această persoană de reducerea cu cinci ani la vārsta de pensionare?Și dacă da, unde și ce demersuri se pot face? Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.Toate cele
 

Raspuns: Pentru a se pensiona anticipat partial are nevoie de un stagiu de cotizare de 31 de ani si 11 luni.C... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane