Managementul resurselor umane: Cele mai frecvente cauze ale demisiilor

demisiicauze demisiifactori demisiedemisiedemisie salariati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pierdem adesea angajati. Uneori pleaca din echipa oameni pe care ii vom inlocui cu eforturi minime. Alteori, din echipele noastre pleaca oameni deosebit de valorosi, pe care e posibil sa nu ii mai putem inlocui niciodata.

Pentru a minimaliza nivelul fluctuatiei de personal in companie, trebuie sa stim mai intai care sunt cele mai frecvente cauze ale demisiilor:

- lipsa congruentei intre promisiunile realizate de recrutori la interviul de angajare si ceea ce se intampla de fapt in timpul activitatii profesionale a salariatului

- lipsa de recunoastere a rezultatelor salariatilor

- salariatii simt ca nu li se asculta opinia, nu li se adreseaza nevoile si nu li se rezolva problemele


- lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala si a cursurilor de specializare/ perfectionare

- lipsa de autonomie in randul angajatilor. Cu alte cuvinte, managerii sufla in ceafa subordonatilor si le verifica fiecare pas.

- lipsa de flexibilitate a programului de lucru in cazul angajatilor unde acest lucru chiar ar fi posibil.

- salariatii primesc sarcini care nu sunt incluse in fisa postului

- lipsa feedback-ului oferit de catre superiori angajatilor lor

- supraaglomerarea salariatilor cu sarcini si atributii, situatie care conduce la stres si frustrare

- lipsa perspectivelor de succes profesional. Salariatii realizeaza ca dupa 2 ani de activitate profesionala nu au facut decat sa stagneze profesional. Nu au castigat competente noi si valoroase pentru un CV mai bine consolidat.

- nivelul salarial stagneaza sau regreseaza. Bonusurile salariale sunt doar promisiuni pe care superiorii nu le respecta. Beneficiile extrasalariale nu sunt nici ele notabile.

- conflicte de munca pe care conducerea nu le solutioneaza si care afecteaza salariatii, chiar daca acestia nu sunt implicati in mod direct.

- existenta unei culturi organizationale sarace.

- brandul companiei este in declin

- un stil de manangement incompatibil cu profilul angajatilor.


Lista de cauze ale demisiilor nu se termina aici. Sunt numeroase cauze frecvente care duc la demisii. Fiecare companie le are pe ale sale. Esential este sa nu le nege si sa nu le submineze impactul. Se pastreaza pe termen lung.

Sa aveti succes in managementul resurselor umane!

 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
demisiicauze demisiifactori demisiedemisiedemisie salariati

Data aparitiei: 15 Ianuarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Managementul resurselor umane: Cele mai frecvente cauze ale demisiilor Nota: 3.92 din 5 - 12 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]