Evaluarea personalului bugetar: Personalul platit din fonduri publice

gestionare resurse umaneaudit publicfunctionari publiciLegea nr. 140/2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X





Personalul bugetar sau, cum este numit in cele mai recente reglementari, "personalul platit din fonduri publice". Include doua tipuri complet diferite de personal: functionarii publici, care isi desfasoara activitatea in temeiul unui act de administrativ de numire in functie si salariatii - denumiti "personal contractual", care isi desfasoara activitatea in temeiul unui contract individual de munca.

Potrivit Legii - cadru nr. 284/2010, privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 877, din 28 decembrie 2010, intra in categoria personalului din sectorul bugetar:

-    personalul incadrat pe baza contractului individual de munca,
-    personalul care ocupa functii de demnitate publica
-    personalul care ocupa functii asimilate functiilor de demnitate publica
-    personalul care beneficiaza de statute speciale, inclusiv functionarii publici si functionarii publici cu statut special.

In ceea ce priveste functionarii publici, acestia nu sunt salariati, iar munca prestata de ei nu este reglementata prin Codul muncii, ci prin Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul oficial nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile ulterioare, dintre care cea mai recenta a intervenit prin Legea nr. 140/2010, publicata in Monitorul oficial nr. 471 din 8 iulie 2010.

Activitatile desfasurate de functionarii publici, in temeiul unor raporturi de serviciu implica exercitarea prerogativelor de putere publica si pot consta in:

a)    punerea in executare a legilor si a celorlalte acte normative;

b)    elaborarea proiectelor de acte normative si a altor reglementari specifice autoritatii sau institutiei publice, precum si asigurarea avizarii acestora;

c)    elaborarea proiectelor politicilor si strategiilor, a programelor, a studiilor, analizelor si statisticilor necesare realizarii si implementarii politicilor publice, precum si a documentatiei necesare executarii legilor, in vederea realizarii competentei autoritatii sau institutiei publice;

d)    consilierea, controlul si auditul public intern;

e)    gestionarea resurselor umane si a resurselor financiare;

f)    colectarea creantelor bugetare;

g)    reprezentarea intereselor autoritatii sau institutiei publice in raporturile acesteia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, din tara si strainatate, in limita competentelor stabilite de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, precum si reprezentarea in justitie a autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea;

h)    realizarea de activitati in conformitate cu strategia de informatizare a administratiei publice.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gestionare resurse umaneaudit publicfunctionari publiciLegea nr. 140/2010

Data aparitiei: 09 Aprilie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Evaluarea personalului bugetar: Personalul platit din fonduri publice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]