Ce este evaluarea riscurilor si de ce este ea necesara

27 Octombrie 2011
27 Octombrie 2011
evaluarea riscurilorriscuri profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 
Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din cadrul Uniunii Europene este un proces care consta in evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, generate de pericolele existente la locul de munca.
 
Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din Romania este activitatea prin care se determina dimensiunea abaterii sistemelor de munca de la starea ideala, in care este exclusa orice posibilitate de accidentare si imbolnavire profesionala.
 
Evaluarea reprezinta punctul de plecare in optimizarea activitatii de prevenire a accidentelor de munca si imbolnavirilor profesionale intr-un sistem de munca.
 
In mod concret evaluarea este actiunea de masurare a dimensiunii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala dintr-un sistem de munca, pe baza combinatiei dintre consecinta maxima posibila a actiunii factorilor de risc asupra organismului executantului si probabilitatea de producere a acesteia.
 
Se evalueaza toate riscurile posibile conectate cu unitatea sau locul de munca/postul de lucru pentru care se face evaluarea.
 
Totodata, evaluarea riscurilor reprezinta o examinare sistemica a tuturor aspectelor muncii, pentru a stabili:
1. Cauzele unor posibile vatamari sau raniri;
2. Posibilitatile de eliminare a pericolelor si, daca nu este posibil,
3. Masurile de prevenire sau protectie care sunt sau trebuie implementate pentru a tine sub control riscurile.
 
Evaluarea riscurilor este un instrument puternic pentru identificarea nevoii de adoptare a unor masuri preventive.
 
Abordarea preventiva cuprinde:
1. Evitarea riscurilor;
2. Evaluarea riscurilor care nu pot fi evaluate;
3. Combaterea riscurilor la sursa;
4. Adaptarea muncii la om;
5. Adaptarea la progresul tehnic;
6. Inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau ceea ce este mai putin periculos;
7. Dezvoltarea unei politici de prevenire;
8. Adoptarea, in mod prioritar a masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala;
9. Furnizarea de instructiuni corespunzatoare lucratorilor.
 
Pornind de la aceste considerente generale, evaluarea riscurilor reprezinta una din activitatile importante, necesare reducerii sau eliminarii evenimentelor si implicit a accidentelor de munca si bolilor profesionale, constituind fundamentul unei gestiuni eficace a securitatii si sanatatii in munca.
 
Evaluarea riscurilor profesionale sta la baza stabilirii strategiei manageriale in domeniul sanatatii si securitatii in munca si este un instrument util in aplicarea managementului in acest domeniu.
 
A investi in prevenirea accidentelor de munca inseamna a investi in imbunatatirea activitatii societatii si a reduce cheltuielile acesteia.
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]