Guvernul a aprobat acordarea de ajutoare de urgenta in suma totala de 1,283 milioane lei pentru sprijinirea a 306 familii si persoane singure, care fie se afla in situatii de necesitate cauzate de incendii, fenomene meteorologice periculoase, fie au probleme grave de sanatate sau se afla in situatii care pot conduce la cresterea riscului de excluziune sociala, informeaza Ministerul Muncii.
Asadar, 220.500 lei se acorda pentru 37 familii si persoane singure aflate in situatii de necesitate cauzate de incendii, din judetele Alba, Bihor, Buzau, Dambovita, Gorj, Hunedoara, Iasi, Neamt, Olt, Prahova, Sibiu, Teleorman si Vaslui.
Aproximativ 147.000 lei vor fi acordate pentru 21 familii care se confrunta cu situatii de necesitate cauzate de inundatii, din judetele Buzau, Constanta, Dambovita, Gorj, Neamt si Valcea;
Totodata, suma de 915.700 lei va ajunge la 248 familii si persoane singure care se confrunta cu situatii deosebite determinate de starea de sanatate ori alte cauze care pot conduce la aparitia sau sporirea riscului de excluziune sociala, din judetele Arad, Arges, Bacau, Bihor, Bistrita-Nasaud, Botosani, Brasov, Braila, Buzau, Caras-Severin, Calarasi, Constanta, Covasna, Dambovita, Dolj, Galati, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Ialomita, Iasi, Ilfov, Mures, Neamt, Olt, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Vaslui, Valcea, Vrancea si municipiul Bucuresti.
Suma necesara pentru plata ajutoarelor de urgenta se suporta din bugetul alocat Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, conform institutiei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare persoane cu handicap. Obligatia de informareIntrebare: ANPDPD SI ANOFM au emis Ordinul comun nr. 28/28.01.2025 privind procedura pe care angajatorii trebuie sa o urmeze pentru integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii. In cazul in care angajatorul cu peste 50 de angajati nu are persoane cu dizabilitati angajate si, totodata, nu exista posturi vacante pentru persoanelor cu dizabilitati, are obligatia oricum sa trimita o situatie centralizata ANOFM si ANPDPD ? Sau e valabila informarea doar pentru cei care au posturi vacante?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Evaluarea angajatilorIntrebare: Societatea noastra este casa de expeditii si ritmul este foarte dinamic, motiv pentru care targhetele sunt modificate uneori si trimestrial. Din acest motiv targhetele sunt comunicate pe e-mail si nu sunt trecute in fisa postului. Daca un coleg care la evalure a luat calificativul suficient, nu indeplineste targhetele trimise pe e-mail, poate fi sanctionat? Poate fi concediat? Cu stima, Cristina Turcu
vezi AICI raspunsul specialistilor <<