Regulamentul Intern trebuie modificat de urgenta! 12 prevederi obligatorii in RI

Isabela Alexe
Isabela Alexe
28 Ianuarie 2021
28 Ianuarie 2021
Isabela Alexe
Isabela Alexe
regulament intern 2021regulamentul intern in avantajul dvsprevederi obligatorii regulament internmodificari regulament intern 2021
Regulamentul Intern trebuie modificat de urgenta! 12 prevederi obligatorii in RI
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Trebuie sa includeti in Regulamentul Intern prevederi privind hartuirea psihologica, sanctiuni disciplinare pentru angajatii care isi discrimineaza, hartuiesc, intimideaza, umilesc sau ofenseaza colegii!
 
Aveti noi obligatii:
 
- sa introduceti prevederi legate de discriminare, programul individualizat de munca, munca suplimentara, hartuirea morala, protectia datelor cu caracter personal etc.!
 
- sa intocmiti o procedura interna care sa cuprinda circuitul institutional privind demersurile necesare in vederea informarii imediate a autoritatilor publice abilitate cu aplicarea si controlul respectarii legislatiei privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati (art. 4 lit. c) din HG 262/2019)
 
- sa stabiliti in regulamentul intern sanctiuni disciplinare pentru angajatii care incalca demnitatea personala a altor angajati prin crearea de medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin actiuni de discriminare – inclusiv hartuire psihologica – sub sanctiunea unei amenzi cuprinse intre 3.000 lei si 10.000 lei (art. 8 din Legea 202/2002).
 
Cu alte cuvinte, daca nu ati completat regulamentul intern cu respectivele sanctiuni si daca nu puteti prezenta inspectorilor ITM procedura interna in cauza, sunteti pasibil de o amenda dura!
 
IMPORTANT!
 
Pentru efectuarea cercetarii disciplinare, trebuie sa desemnati o persoana sau sa stabiliti o comisie ori sa apelati la serviciile unui consultant extern specializat in legislatia muncii, pe care il veti imputernici in acest sens.
 
Va oferim un ghid cu informatii complete, care va ajuta sa introduceti aceste noi prevederi in Regulamenul Intern, evitand astfel amenzi de pana la 10.000 de lei!
 
 
 
RETINETI!
Fiecare angajator are dreptul de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare in urmatoarele moduri:
a) prin asumarea de catre angajator a atributiilor specifice;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor angajati carora sa le repartizeze, prin fisa postului, atributii privind activitatea de resurse umane si salarizare;
c) prin contractarea unor servicii externe specializate in resurse umane si salarizare.
Serviciile externe specializate in resurse umane si salarizare vor fi coordonate de catre un expert in legislatia muncii.
 
Ce alte mentiuni trebuie sa contina Regulamentul intern?
 
Ce verifica inspectorii veniti in control?
 
Va prezentam aceste mentiuni obligatorii pe stick-ul „Regulamentul intern in avantajul dvs.”, impreuna cu alte informatii extrem de utile privind modul cum trebuie adus la zi acest document prin prisma recentelor schimbari legislative privind:  
 
  •   masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2
  •   procedura de desemnare a persoanei cu atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati
  •   procedura privind identificarea cazurilor de hartuire la locul de munca
  •   procedura de sactionare disciplinara a angajatilor care incalca demnitatea personala a altor angajati
  •   clauza privind obligatia de a stabili programe individualizate de munca la unitatile cu un numar mai mare de 50 de salariati
  •   stabilirea zilelor libere pentru salariatii care apartin unui alt cult religios legal
  •   procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor in contextul modificarii Codului muncii cu privire la consultantul extern vs expert in legislatia muncii
 
 
 
12 prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern!
 
In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:
 
1. Protectia datelor personale ale salariatilor
 
Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale. Detalii pe stick-ul Regulamentul intern in avantajul dvs.
 
2. Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei
 
Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc. Detalii pe stick.
 
3. Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor
 
Se impun precizari clare legate de modul cum firma supravegheaza activitatea online, video si telefonica a fiecarui salariat sau departament. Detalii pe stick.
 
4. Garantii privind protectia vietii private si a secretului corespondentei
 
De exemplu: anonimizarea unui astfel de transcript, mentinerea secretului privind identitatea destinatarilor, limitarea doar la elementele de continut care sa vizeze direct interesele firmei etc. Detalii pe stick.
 
5. Regimul juridic al comunicarilor private ale salariatului
 
Precizati noile abateri disciplinare in aceasta sfera: comunicari online in scopuri private, sau dincolo de o anumita durata, sau intr-un anumit interval al programului de lucru etc. Detalii pe stick.
 
 
 
6. Aspecte de prevenire a sanctiunilor privind munca nedeclarata
 
Conditiile organizarii probei practice la angajare, conditiile de acces in firma a vizitatorilor, conditiile prezentei in firma a salariatilor cu contractul suspendat sau a salariatilor part-time, dupa orele de program. Detalii pe stick.
 
7. Graficul activitatilor, pauzele de masa, conditiile programului inegal
 
Explicati modul de evidenta a programului de lucru, in conditiile art. 119 din Codul muncii. Detalii pe stick.
 
8. Program individualizat de munca
 
Prin derogare de la prevederile art. 118 alin. (1) din Legea 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, cu un numar mai mare de 50 de salariati au obligatia de a stabili programe individualizate de munca, fara acordul salariatului, astfel incat intre salariati sa se asigure existenta unui interval de o ora la începerea si la terminarea programului de munca, intr-un interval de trei ore. Programul de munca individualizat si modul de repartizare a acestuia pe zile se stabilesc in actul aditional la contractul individual de munca sau in actul administrativ emis de conducatorul institutiei sau autoritatii publice, dupa caz.. Detalii pe stick. 
 
9. Procedura care se aplica in cazul unor evenimente familiale deosebite
 
In absenta unui contract colectiv de munca, precizati in Regulamentul intern cum se includ zilele libere platite in cazul unor evenimente familiale deosebite, precum si conditiile acordarii concediului fara plata. Detalii pe stick.
 
10. Egalitatea de sanse intre barbati si femei
 
Prevedeti obligatoriu in Regulamentul intern faptul ca, in conformitate cu Legea nr. 229/2015, la revenirea la locul de munca a salariatei/salariatului, persoana respectiva are dreptul la un program de reintegrare profesionala. Detalii pe stick.
 
11. Procedura concedierii
 
Vorbim aici despre procedura concedierii pentru necorespundere profesionala, in conditiile art. 63 alin. (2) din Codul muncii, si despre raportul dintre procedura evaluarii periodice si procedura speciala, prealabila concedierii. Detalii pe stick.
 
12. Obligatii ale salariatului introduse de H.G. nr. 905/2017
 
Concret, mentionati noile obligatii introduse in scopul facilitarii inregistrarilor in Revisal, in conditiile H.G. nr. 905/2017, spre exemplu obligatia de a comunica motivul unei absente de la programul de lucru in primele 3 zile. Detalii pe stick.
 
 
 
BONUS de exceptie:
 
Am introdus in aceasta lucrare un capitol foarte generos (28 de pagini) despre un alt document deosebit de important pentru dvs. - Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF), un act juridic obligatoriu conform Codului Civil, care face 2 lucruri:
 
1. Descrie modul cum este structurata firma dvs. – cu departamente, sectii, birouri, agentii, sucursale;
2. Descrie atributiile si competentele acestor subunitati, raporturile dintre ele, raporturile cu conducerea firmei, felul cum se iau si se aplica deciziile.  
 
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]