Ce obligatii are angajatorul in cazul in care un salariat primeste rezultat pozitiv la testul covid? Ce institutii ale statului trebuie sa anunte?
Raspunsul specialistului:
In legislatie nu este stabilit in mod expres ce are de facut un angajator in situatia in care un salalariat este confirmat pozitiv.
Avand in vedere instructiunilor publicate pe site DSP, dar si obligatia angajatorului de a asigura sanatatea si securitatea in munca a salariatilor, angajatorul trebuie stabileasca contactii directi ai salariatului confirmat pozitiv.
Despre cum procedeaza firma privind plata salariului si concediul medical in cazul unui salariat depistat pozitiv la COVID-19 s-a scris AICI.
In acest scop va instiinta fiecare salariat solicitandu-i sa declare daca a fost in contact direct cu salariatul confirmat pozitiv. In informare angajatorul va arata ce reprezinta un contact direct.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
250 Modele de fise de post EDITABILE actualizate conform GDPR
Aici gasiti definitia contactului direct.
Dupa ce a stabilit contactii directii ai salariatului confirmat, angajatorul le va pune in vedere sa ramana acasa in izolare si sa urmeze instructiunie publicate pe site DSP pe care le gasiti urmand link-ul de mai sus.
Angajatorul va instiinta medicul de medicina muncii avand in vedere ca sanatatea lucratorilor este supravegheata de medicul de medicina muncii.
Angajatorul nu trebuie sa instiinteze alte institutii ale statului. Angajatorul va lua masuri de igienizare a spatiilor.