Angajatorii pot accesa platforma aici.gov.ro in vederea aplicarii pentru sprijinul financiar prevazut la Art. 6 din OUG nr. 132/2020 – achizitionare de bunuri pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca.
Documentele necesare angajatorilor pentru obtinerea acestui sprijin financiar au fost aprobate prin Ordinul Ministrului Muncii si Protectiei Sociale nr. 1376/2020, publicat in Monitorul Oficial nr. 832/10.09.2020. Acestea se vor descarca din platforma
aici.gov.ro, vor fi completate in format "PDF inteligent", incarcate si transmise agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca prin intermediul aceleiasi platforme.
Descarcati mai jos:
Nota ANOFM Pentru o buna functionalitate a formularelor PDF, rugam angajatorii sa nu utilizeze browserul pentru deschidere ci sa foloseasca aplicatii dedicate (ex: Adobe Reader).
Ordinul ministrului Muncii si Protectiei Sociale pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 832 din 10 septembrie 2020.
Prin actul normativ mentionat sunt aprobate :
- categoriile de bunuri de pot fi achizitionate potrivit OUG nr. 132/2020 (Anexa1);
- modelul cererii pe care angajatorul o va depune pentru acordarea sprijinului financiar in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca (Anexa 2);
- modelul declaratiei pe propria raspundere completata de catre angajator (Anexa 3);
- modelul listei telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sprijinului financiar (Anexa 4).
De asemenea, sunt stabilite documentele justificative pe care angajatorii trebuie sa le transmita agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, in termen de 30 de zile de la acordarea sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din OUG nr. 132/2020.
Angajatorii vor putea descarca si transmite documentele necesare acordarii sprijinului financiar, precum si documentele justificative, prin intermediul platformei aici.gov.ro.
Ordinul nr. 1376 /2020 al ministrului Muncii si Protectiei Sociale intra in vigoare in termen de trei zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.
Art. 6 OUG 132/2020:
(1) Pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, se acorda, o singura data, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
(2) Suma prevazuta la alin. (1) se acorda, in ordinea depunerii solicitarilor, pana la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurarilor de somaj, prin ANOFM, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, angajatorilor, pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare.
(3) Modalitatea de acordare si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 10 zile de la publicarea prezentei ordonante de urgenta.
(4) In termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevazute la alin. (1), angajatorul are obligatia de a transmite ANOFM documente justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul ministrului muncii si protectiei sociale.
(5) In cazul nerespectarii obligatiei de transmitere a documentelor justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul ministrului muncii si protectiei sociale, angajatorul restituie integral suma acordata, in termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (4).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<