legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Angajatorii pot depune cererile pentru indemnizatia de telemunca: achizitionare de bunuri telemunca!

sprijin telemuncaachizitie bunuri telemuncaoug 1322020
Angajatorii pot depune cererile pentru indemnizatia de telemunca: achizitionare de bunuri telemunca!
Angajatorii pot accesa platforma aici.gov.ro in vederea aplicarii pentru sprijinul financiar prevazut la  Art. 6 din OUG nr. 132/2020 – achizitionare de bunuri pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca.
 
Documentele necesare angajatorilor pentru obtinerea acestui sprijin financiar au fost aprobate prin Ordinul Ministrului Muncii si Protectiei Sociale nr. 1376/2020, publicat in Monitorul Oficial nr. 832/10.09.2020. Acestea se vor descarca din platforma aici.gov.ro, vor fi completate in format "PDF inteligent", incarcate si transmise agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca prin intermediul aceleiasi platforme.


Descarcati mai jos:

 
 
 
 
 
 
Nota ANOFM Pentru o buna functionalitate a formularelor PDF, rugam angajatorii sa nu utilizeze browserul pentru deschidere ci sa foloseasca aplicatii dedicate (ex: Adobe Reader).
 
Ordinul ministrului Muncii si Protectiei Sociale pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 832 din 10 septembrie 2020.
 
Prin actul normativ mentionat sunt aprobate :
 
- categoriile de bunuri de pot fi achizitionate potrivit OUG nr. 132/2020 (Anexa1);
 
- modelul cererii pe care angajatorul o va depune pentru acordarea sprijinului financiar in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca (Anexa 2);
 
- modelul declaratiei pe propria raspundere completata de catre angajator (Anexa 3);
 
- modelul listei telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sprijinului financiar (Anexa 4).
 
De asemenea, sunt stabilite documentele justificative pe care angajatorii trebuie sa le transmita agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, in termen de 30 de zile de la acordarea sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din OUG nr. 132/2020.
 
Angajatorii vor putea descarca si transmite documentele necesare acordarii sprijinului financiar, precum si documentele justificative, prin intermediul platformei aici.gov.ro.
 
Ordinul nr. 1376 /2020 al ministrului Muncii si Protectiei Sociale intra in vigoare in termen de trei zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.
 
Art. 6 OUG 132/2020:
 
(1) Pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, se acorda, o singura data, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
 
(2) Suma prevazuta la alin. (1) se acorda, in ordinea depunerii solicitarilor, pana la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurarilor de somaj, prin ANOFM, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, angajatorilor, pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare.
 
(3) Modalitatea de acordare si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 10 zile de la publicarea prezentei ordonante de urgenta.
 
(4) In termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevazute la alin. (1), angajatorul are obligatia de a transmite ANOFM documente justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul ministrului muncii si protectiei sociale.
 
(5) In cazul nerespectarii obligatiei de transmitere a documentelor justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul ministrului muncii si protectiei sociale, angajatorul restituie integral suma acordata, in termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (4).
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sprijin telemuncaachizitie bunuri telemuncaoug 1322020

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Septembrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Angajatorii pot depune cererile pentru indemnizatia de telemunca: achizitionare de bunuri telemunca! Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii ocupare postIntrebare: In aplicarea prevederilor Ordinului nr.1312 din 2020 privind reorganizarea Serviciului de Management al Calitatii Serviciilor de Sanatate, postul de medic poate fi ocupat de un medic dentist sau numai de un medic de medicina generala. Care ar fi argumentele care diferentiaza aceste doua functii? In prezent avem angajat un medic dentist in structura serviciului, propunandu-se ca postul de medic sa fie transformat in post de consilier grad I. Referitor la aplicarea alin.3 al art.13 in ordin se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta. Cumul pensie salariu. ConditiiIntrebare: In situatia in care pe perioada in care este angajat la o societate, un salariat iese la pensie, ii vine decizia de pensionare si el vrea sa continue munca ca salariat, ce obligatii avem noi ca angajator? Mai exact, barbat, nascut pe 08.07.1955 ii vine decizia de pensionare pe 25.08.2020, se pare ca este o pensionare de drept, la 65 ani. Salariatul acum a adus decizia, dar a mentionat ca vrea sa continue munca la societatea noastra ca sofer. Trebuia incetat contractul de munca existent in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]