Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, a anuntat saptamana aceasta ca decizia cu privire la majorarea alocatiilor pentru copii este in avizare si va fi comunicata cat mai curand in sedinta de Guvern, adaugand ca majorarea alocatiilor se va face etapizat, pentru a nu pune in pericol stabilitatea financiara.
"In ceea ce priveste majorarea alocatiilor, decizia va fi comunicata de domnul premier si este o decizie care este in avizare si va fi comunicata cat mai curand in sedinta de Guvern, dar, asa cum domnul premier deja a anuntat, se va face o crestere a alocatiilor etapizat, pentru a nu pune in acest moment stabilitatea financiara in pericol", a afirmat Citu, la B1 TV, adaugand ca in urmatoarele zile "vom afla cu cat se majoreaza alocatiile", potrivit Agerpres.
De asemenea, ministrul de finante a precizat ca nu exista divergente de opinie intre el si prim-ministrul Ludovic Orban cu privire la majorarea alocatiilor si pensiilor, asa cum s-a vehiculat in presa.
"Nu exista asa ceva. Discutiile pe care le am cu domnul premier si cu toti colegii mei sunt discutii cu cifrele pe masa. Toti avem acelasi interes: pe de o parte, da, vrem sa si crestem si alocatiile si pensiile; pe de alta parte vrem sa investim, pentru ca stim ca numai prin investitii putem sa platim si alocatii si pensii si in anii viitori si, de aceea, noi trebuie sa luam o decizie care sa nu arunce economia in aer. Nu exista diferente intre mine si premier. Veti vedea decizia in zilele urmatoare - mai este putin - decizia in ceea ce priveste si alocatiile si pensiile. Asa cum am spus, vom creste si pensiile si alocatiile, dar ceea ce trebuie sa subliniem este ca facem acest lucru intr-un moment foarte dificil pentru economie, intr-un moment in care economia nationala trece, alaturi de toate economiile lumii, printr-o criza fara precedent. (...) in martie si aprilie economia a fost inchisa, am avut oameni care au fost in
somaj tehnic, pe care l-am platit. Costul, va dau o cifra, costul direct cu cheltuielile legate de Covid pentru primele 6 luni este de 5 miliarde de lei. Doar cheltuielile legate de Covid. Legate direct. Sunt si alte cheltuieli care vin legate indirect si altele care vor aparea in viitor, dar acelea din starea de urgenta, cheltuielile legate de Covid, 5 miliarde de lei. In aceste conditii totusi ne-am preocupat, am gasit resurse pentru a face si cresterea alocatiilor si cresterea pensiilor. Eu zic ca este un lucru foarte important si trebuie semnalat acest lucru", a sustinut Citu.
Totodata, ministrul de finante a precizat ca aceasta modificare se va face fara asistenta financiara din exterior.
"Intr-o situatie economica in care veniturile la buget scad in toata Europa, cand somajul este mare in Europa, sunt 30 de milioane de oameni in somaj in Statele Unite, in aceste conditii sa reusim sa crestem si pensiile si alocatiile - am mentinut cresterea salariilor in sectorul public de la inceputul anului (...), eu zic ca este un lucru care este foarte greu de facut de orice alt Guvern pana acum, si toate acestea fara sa avem asistenta de la institutii internationale gen FMI. Am facut totul cu finantare de la piete, am avut increderea pietelor pentru ca avem un program coerent. Intr-o economie globala care trece printr-o recesiune, reusim sa facem acest efort", a precizat ministrul.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasare salariati. Declaratia 112Intrebare: Salariatii detasati de la alta societate (societatea Y) si care sunt platiti de angajatorul la care sunt detasati (societatea X) trebuie declarati in D112 de catre angajatorul care ii plateste (societatea X)? Detasarea in cazul acestor salariati trebuie sa apara in D112?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Comunicare CCM si RI catre un fost salariat. Returnare venit necuvenitIntrebare: Avem speta urmatoare: un fost angajat, cu nelamuriri legate de anumite aspecte salariale, solicita a-i fi trimise RI si CCM la nivel de unitate. Fiind fost angajat, consideram ca aceste documente privesc doar angajatii actuali, astfel nu se justifica transmiterea acestor documente. 1. Care este parerea dvs, in aceasta speta? Este justificata abordarea noastra? 2. Iar in ceea ce priveste aspectele salariale, daca pe fisa de lichidare este mentionat un venit necuvenit, este suficient pentru a fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<