Aproape jumatate dintre firmele care au solicitat Certificate de Situatie de Urgenta aveau situatie financiara stabile

certificat de situatii de urgentaprevenire govfirme situatie financiara
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O analiza recenta indica faptul ca circa jumatate dintre cele 7.600 de firme care au solicitat Certificate de Situatii de Urgenta nu aveau probleme financiare majore, ci un risc scazut de a intra in insolventa.
 
Astfel, firmele care au obtinut deja Certificate pentru Situatii de Urgenta inregistreaza la nivel national datorii in valoare de peste 32 de miliarde de lei, iar aceste sume constau in creante pentru partenerii de afaceri si a caror plata, conform legislatiei poate fi amanata.

Conform datelor citate de Agerpres, profitul estimat a fi obtinut de companiile care au solicitat aceste documente pana la acest moment este de aproximativ 4,7 miliarde de lei.
 
De asemenea, conform aceleiasi surse, cifra de afaceri pe care se estimeaza ca ar fi generat-o posesorii acestor certificate speciale depaseste, la finalul anului 2019, suma de 50 de miliarde de lei, bani incasati in general de la clientii finali (majoritatea afacerilor pentru care s-a solicitat CSU) si au ca efect in bugetul de stat, TVA-ul care reprezinta aproximativ 7,5 miliarde de lei.
 
Datele citate de Agerpres arata ca jumatate din firmele care au solicitat Certificate de Situatie de Urgenta  activeaza in doar cinci domenii economice, restul de jumatate activand in alte cateva zeci de domenii economice. 
 
Potrivit datelor, cel mai afectat domeniu este cel al restaurantelor si barurilor, cu peste 1.300 de companii care au solicitat eliberarea unui Certificat de Situatii de Urgenta, urmat de Comertul cu produse non-alimentare (peste 1.060 de astfel de certificate), Hotelier (447), Saloanele de cosmetica si coafura (383) si Stomatologie (341).
 
La nivel judetean, cele mai multe certificate au fost solicitate de catre firmele din Cluj (389), Constanta (388) si Iasi (372), pe cand la polul opus se regasesc judetele din zona de sud a Romaniei, Teleorman (19), Giurgiu (29) sau Ialomita (31), respectiv cele din estul Transilvaniei, Covasna (29) si Harghita (32).
 
Aplicatia pentru eliberarea Certificatelor pentru Situatie de Urgenta este functionala incepand din data de 5 aprilie 2020, documentele putand fi eliberate automat, pe portalul prevenire.gov.ro.
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificat de situatii de urgentaprevenire govfirme situatie financiara

Data aparitiei: 10 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Aproape jumatate dintre firmele care au solicitat Certificate de Situatie de Urgenta aveau situatie financiara stabile Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]