O analiza recenta indica faptul ca circa jumatate dintre cele 7.600 de firme care au solicitat Certificate de Situatii de Urgenta nu aveau probleme financiare majore, ci un risc scazut de a intra in insolventa.
Astfel, firmele care au obtinut deja Certificate pentru Situatii de Urgenta inregistreaza la nivel national datorii in valoare de peste 32 de miliarde de lei, iar aceste sume constau in creante pentru partenerii de afaceri si a caror plata, conform legislatiei poate fi amanata.
Conform datelor citate de Agerpres, profitul estimat a fi obtinut de companiile care au solicitat aceste documente pana la acest moment este de aproximativ 4,7 miliarde de lei.
De asemenea, conform aceleiasi surse, cifra de afaceri pe care se estimeaza ca ar fi generat-o posesorii acestor certificate speciale depaseste, la finalul anului 2019, suma de 50 de miliarde de lei, bani incasati in general de la clientii finali (majoritatea afacerilor pentru care s-a solicitat CSU) si au ca efect in bugetul de stat, TVA-ul care reprezinta aproximativ 7,5 miliarde de lei.
Datele citate de Agerpres arata ca jumatate din firmele care au solicitat Certificate de Situatie de Urgenta activeaza in doar cinci domenii economice, restul de jumatate activand in alte cateva zeci de domenii economice.
Potrivit datelor, cel mai afectat domeniu este cel al restaurantelor si barurilor, cu peste 1.300 de companii care au solicitat eliberarea unui Certificat de Situatii de Urgenta, urmat de Comertul cu produse non-alimentare (peste 1.060 de astfel de certificate), Hotelier (447), Saloanele de cosmetica si coafura (383) si Stomatologie (341).
La nivel judetean, cele mai multe certificate au fost solicitate de catre firmele din Cluj (389), Constanta (388) si Iasi (372), pe cand la polul opus se regasesc judetele din zona de sud a Romaniei, Teleorman (19), Giurgiu (29) sau Ialomita (31), respectiv cele din estul Transilvaniei, Covasna (29) si Harghita (32).
Aplicatia pentru eliberarea Certificatelor pentru Situatie de Urgenta este functionala incepand din data de 5 aprilie 2020, documentele putand fi eliberate automat, pe portalul
prevenire.gov.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<