Regasiti mai jos un model de cerere, valabil in 2020, de la angajat catre angajator, pentru plata contravalorii abonamentelor medicale pentru membrii de familie.
Raspunsul specialistului:
La nivelul fiecarui angajator, in functie de puterea economica si conditiile existente la nivelul acestuia, pot fi negociate sau stabilite in cadrul contractelor colective sau individuale de munca sau, dup caz, a regulamentul intern, facilitati care sa vizeze acoperirea de catre angajator a unor cheltuieli aferente unor servicii medicale acordate salariatilor proprii, ce pot sa imbrace forma asigurarilor sau a contractarii unor pachete tip abonament de la clinicile private.
Astfel, din informatiile mentionate de dvs, intelegem ca beneficiati in temeiul contractului colectiv/individual de munca de asemenea facilitati, modalitatea de acordare fiind cu decontarea sumelor. In aceasta ipoteza, apreciem ca pentru decontarea de catre angajator a contravalorii serviciilor medicale de care a beneficiat salariatul sau membrii familiei sale, acesta trebuie sa intocmeasca o cerere in atentia angajatorului care sa respecte procedura internea a entitatii angajatoare, respectiv sa imbrace o anumita forma, sa anexeze anumite documente doveditoare si sa se incadreze intr-un anumit cuantum/nivel, conform legislatiei fiscale.
Astfel, in ipoteza in care la nivelul angajatorului nu exista o procedura care sa stabileasca in concret modalitatea de decontarea a cheltuielilor efectuate de salariat cu servicii medicale, apreciem ca aceasta ar putea fi redactata dupa urmatorul model:
CERERE
rambursare contravaloarea serviciilor medicale
Subsemnatul(a)____________________________, salariat in cadrul _______________, cu contract individual de munca nr.___, in functia de___________, in temeiul prevederilor art. ______din contractul colectiv de munca/individual de munca/regulamentul intern, solicit rambursarea contravalorii serviciilor medicale acordate membrilor de familie, conform documentelor doveditoare anexate prezentei cereri.
In sustinerea si dovedirea celor sus-mentionate, anexez prezentei cereri urmatoarele documente:
- Copie de pe certificat nastere (in situatia copiilor);
- Copie carte de identitate si copie de pe certificat casatorie (se adapteaza corespunzator pentru sot/sotie sau alt tip de mebru de familie pentru care se pot deconta astfel de cheltuieli);
- Copie documente medicale (orice document eliberat de unitatea spitaliceasca sau medicul de familie/curant care sa dovedeasca prestarea serviciilor medicale catre membrii familiei), insotite de documentele doveditoare platii.
Multumesc,
Semnatura
Data
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<