Va readucem aminte ca potrivit OUG nr. 114/2018 se stabileste ca:
La articolul 32, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) O persoana participanta la un fond de pensii poate opta, pe baza de cerere individuala, dar nu mai devreme de 5 ani de participare la respectivul fond, sa se transfere la sistemul public de pensii. Fondurile detinute pana la data transferului raman in contul personal al participantului pana la deschiderea dreptului la pensia privata."
Ministrul Muncii a mai atras atentia asupra unui aspect, facand referire la faptul ca romanii care au contribuit cel putin 5 ani la Pilonul II vor avea libertarea de a renunta la aceasta contributie de 3,75%, daca vor dori:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
„Banii pe care i-ati depus la Pilonul II (in cazul retragerii de la acesta, dupa minimum cinci ani de cotizare - n.red.) raman acolo, iar in momentul in care iesim la pensie beneficiem de ei. Sub nicio forma nu te poti muta cu banii (de la Pilonul II la Pilonul I - n.red.). (...)Diferenta intre Pilonul I de pensii, care este un pilon social, si Pilonul II de pensii este ca prin Pilonul I, oricat am trai, vom avea pensia asigurata. In Pilonul II de pensie voi lua bani de acolo pana se va termina ceea ce am contribuit”, a concluzionat Marius Budai.
Potrivit OUG 114/2018 retragerea din Pilonul II de pensii private obligatorii este posibila. O persoana participanta la un fond de pensii poate opta dupa 5 ani de participare la respectivul fond, sa se transfere la sistemul public de pensii, adica Pilonul I...mai multe despre Pilonul II aici >>>
"CERERE-CADRU
privind incetarea platii contributiei
1. Datele de identificare si de contact ale participantului
Numele si prenumele .....................................…
Cod numeric personal (CNP) . . . . . . . . . ., B.I./C.I. seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., eliberat(a) la data de . . . . . . . . . . de catre . . . . . . . . . . Data nasterii (zz/ll/aaaa) . . . . . . . . . .
2. Datele de contact ale participantului
Adresa de domiciliu si/sau resedinta. . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)
Adresa de corespondenta . . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)
Numarul de telefon : fix . . . , mobil. . . . . . . . . ., adresa de e-mail . . . . . . . . . .
3. Date privind calitatea de participant
Seria ..... nr. .... actului individual de aderare
Denumirea fondului de pensii administrat privat . . . . . . . . . . administrat de . . . . . . . . . . (denumirea administratorului)
Adresa administratorului . . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)
Denumirea angajatorului . . . . . . . . . ., CIF/CUI . . . . . . . . . .
Denumirea casei de pensii la care este inregistrat participantul ...
4. Documente necesare
Copia actului de identitate valabil la data depunerii cererii.
5. Declaratia participantului:
a. Declar pe propria raspundere ca am semnat aceasta cerere in vederea incetarii platii contributiei individuale la fondul de pensii administrat privat ...............(denumirea fondului), in conformitate cu prevederile art. 81 pct. 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.
b. Am luat cunostinta ca ... (denumirea administratorului) prelucreaza datele mele cu caracter personal, astfel:
b.1. In vederea indeplinirii obligatiilor sale legale rezultand din administrarea fondului de pensii administrat privat (... denumirea fondului) conform prevederilor din Legea nr. 411/2004, republicata cu modificarile si completarile ulterioare si a normelor emise in aplicarea acesteia;
b.2. In vederea indeplinirii obligatiilor administratorului ca urmare a incheierii actului individual de aderare, pentru gestionarea relatiei cu participantii, inclusiv solutionarea cererilor, sesizarilor si reclamatiilor ce ii sunt adresate;
b.3. In scopuri de marketing direct si publicitate, in situatia in care imi voi da acordul in viitor pentru prelucrarea datelor cu caracter personal in acest sens.
In vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare mentionate mai sus, administratorul prelucreaza datele pe care le furnizez in mod direct.
Este posibil ca administratorul sa prelucreze si date care nu sunt generate pe baza informatiilor furnizate direct de catre mine.
Refuzul de furnizare a datelor cu caracter personal va pune administratorul in imposibilitatea de a oferi produse de pensii private si servicii in legatura directa cu acestea, conform prevederilor legale.
In contextul desfasurarii obiectului sau de activitate, administratorul poate sa dezvaluie o parte sau toate categoriile de date cu caracter personal catre autoritati publice, agentii de marketing ai fondurilor de pensii, alti administratori de pensii private, angajatori, banci depozitare, furnizori, precum si pentru respectarea oricaror obligatii legale.
Administratorul va prelucra datele cu caracter personal pe durata desfasurarii relatiilor contractuale rezultand din actul de aderare, precum si ulterior in aplicarea prevederilor legale.
Inteleg ca potrivit legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal, beneficiez de urmatoarele drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la stergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) - in masura in care sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie, dreptul de a nu face obiectul unor decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri, si dreptul de a ma adresa cu o plangere Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Pot exercita aceste drepturi, printr-o cerere adresata (...) (denumirea administratorului), prin urmatoarele modalitati de contact (...).
Am luat cunostinta ca informatiile detaliate despre prelucrarea datelor cu caracter personal se gasesc in (...).
Ma oblig ca, in termen de 30 de zile calendaristice de la aparitia oricaror modificari ale datelor de identificare sau de contact, sa informez administratorul fondului de pensii administrat privat.
Participant, (numele si prenumele)
.......................................................................
(semnatura)
Data . . . . .
(zz/ll/aaaa)"
Proiectul de modificare a Normei nr. 1/2015 in care este inclusa si modelul de cerere in format .PDF poate fi descarcat de AICI >>>
ATENTIE! Actul NU este inca in vigoare, fiind necesara aprobarea Normei de modificare a Normei nr. 1/2015, precum si publicarea in Monitorul Oficial