Judecatorii Curtii au respins, astfel, exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Avocatul Poporului privind Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii privind finantele publice locale, precum si stabilirea unor masuri financiare.
In luna iulie, Avocatul Poporului a sesizat CCR cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor OUG 63/2010.
Avocatul Poporului a luat acesta decizie dupa ce a observat ca acest act normativ contine norme contrare unor prevederi din Constitutie.
Potrivit unui comunicat de presa remis in 15 iulie AGERPRES, Avocatul Poporului a ridicat direct in fata Curtii Constitutionale exceptia de neconstitutionalitate privind dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/2010.
Argumentele de neconstitutionalitate invocate de catre Avocatul Poporului au vizat, in esenta, contrarietatea dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/2010 fata de art. 315 alin. (4) si (6) din Constitutia Romaniei, instituind exigentele constitutionale privind adoptarea ordonantelor de urgenta si limitele delegarii legislative, precum si fata de art. 120-122 din Constitutie privind principiile de baza ale administratiei publice, autoritatile comunale si orasenesti, consiliul judetean.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Portal Codul Muncii
Pe 7 iulie,vicepresedintele PNL Andrei Chiliman, primar al Sectorului 1, a anuntat ca Partidul National Liberal a cerut Avocatului Poporului sa atace OUG 63/2010 la Curtea Constitutionala.
Potrivit acestuia, OUG 63/2010 afecteaza grav Legea finantelor publice locale si reprezinta "un pas mare spre subordonarea administratiei publice locale din Romania intereselor tribului Basescu-Boc-Udrea".
Chiliman sustinea ca PDL urmareste sa aiba acces la bugetele primariilor de sector si la bugetul primariei Capitalei, dat fiind faptul ca acesta are o pondere mare in PIB-ul Romaniei.