Care este numarul necesar de truse sanitare de prim ajutor pe care trebuie sa-l detina o companie?

trusa sanitaraprim ajutor la muncaamenzi trusa sanitara
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice firma are obligatia de a avea trusa sanitara de prim ajutor, iar daca nu respecta legislatia in vigoare angajatorii risca amenzii de pana la 6000 de lei.

Trusa sanitara de prim-ajutor, omologata si completa trebuie sa respecte toate cerintele Ordinului 427/2002.

De asemenea, conform Art.10 alin.(1) din Legea nr. 319/2006 orice angajator este obligat sa aiba o trusa perfect functionala si completa si trebuie sa ia toate masurile privind acordarea primului ajutor, in caz de nevoie.

Totusi, atunci cand o companie are un numar mai mare de angajati, se ridica urmatoareale intrebari: mai este suficienta existenta unei singure truse medicale de prim ajutor? Ar fi aceasta suficienta in cazul producerii unui accident, etc?

Conform Anexei 2 a Ordinului nr. 427 din 14 iunie 2012 pentru aprobarea componentei trusei sanitare si a baremului de materiale ce intra in dotarea de prim ajutor fara cadre medicale, acestea vor fi distribuite astfel:


1. In cazul activitatilor industriale si de prestari servicii, activitati de comert, piete agroalimentare, in sectii de activitate cu mai mult de 5 persoane, una la cel mult 25 de persoane.

2. In cazul activitatilor proiectare-cercetare cel putin o trusa la 25 de angajati; activitatile de invatamant, gradinite, scoli, alte institutii de invatamant care nu dispun de cabinet medical propriu - cel putin una la 50 de elevi.

3. In cazul activitatilor culturale si recreative: sali de spectacole, sali de sport sau de intretinere fizica, altele decat cele din institutiile de invatamant, baruri, restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, unitati agroturistice - una la cel putin 100 de locuri.

Astfel, un angajator ar trebui sa tina cont de domeniul sa de activitate atunci cand vine vorba de numarul de truse sanitare de prim ajutor pe care este obligat prin lege sa le detina.

Pentru a citi un caz concret si a afla mai multe detalii acceseaza PortalSSM.


Sursa: PortalSSM


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
trusa sanitaraprim ajutor la muncaamenzi trusa sanitara

Data aparitiei: 05 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care este numarul necesar de truse sanitare de prim ajutor pe care trebuie sa-l detina o companie? Nota: 4.44 din 5 - 8 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]