Proiect de lege privind serviciile de ingrijire si educare a copiilor pe timpul zilei

cresterea si ingrijirea copilului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In acest proiect de act normativ sunt introduse reglementari privind infiintarea, organizarea si functionarea diferitelor tipuri de servicii de ingrijire si educare pe timpul zilei pentru toti copiii. Prin implementarea acestei legi, pe langa stimularea intoarcerii si mentinerea femeilor pe piata fortei de munca, se creeaza noi locuri de munca.

Statul incurajeaza parintii sa petreaca cat mai mult timp cu copilul in perioada copilariei timpurii, prin acordarea concediului si a indemnizatiei de ingrijire a copilului pana la implinirea varstei de doi ani (trei ani, in cazul copilului cu handicap). Pe de alta parte, politicile in domeniul ocuparii fortei de munca incurajeaza parintele sa se intoarca pe piata muncii si inainte de implinirea varstei de doi ani de catre copil, prin acordarea unui stimulent (Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare).

Dar, in lipsa unor servicii de ingrijire si educare a copiilor pe timpul zilei, suficiente si de calitate, se reduce considerabil numarul parintilor (in special mame) care ar putea sa se reintoarca mai devreme la lucru. Implicatiile asupra bugetului sunt evidente: in loc sa revina pe piata fortei de munca, sa contribuie la cresterea economica si sa plateasca impozit pentru veniturile realizate, sute de mii de femei sunt nevoite sa ramana cel putin 2 ani acasa dupa nastere, primind in acest timp indemnizatia de crestere a copilului in valoare de 600 lei.

Prin proiectul de act normativ se creaza cadrul legal care permite dezvoltarea de catre agenti economici sau alti angajatori a unor servicii de ingrijire si educare pe timpul zilei pentru copiii angajatilor. Acestia ar trebui sa fie insa stimulati sa infiinteze astfel de servicii, prin oferirea unor facilitati fiscale. La art. 21 alin. (3) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt prevazute ca avand deductibilitate limitata cheltuielile sociale, in limita unei cote de pana la 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului. Sunt incluse aici cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati sau unitati aflate in administrarea contribuabilililor, gradinite, crese, tichete de cresa. Acest articol ar trebui modificat, in sensul includerii cheltuielilor legate de infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor de ingrijire si educare a copilului pe timpul zilei.

Proiectul actului normativ aici.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cresterea si ingrijirea copilului

Data aparitiei: 28 August 2009
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Proiect de lege privind serviciile de ingrijire si educare a copiilor pe timpul zilei Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]