Vrem sa fim placuti, evident. De ce sa nu recunoastem? Cu toate ca toti specialistii din domeniu ne spun ca fericirea adevarata incepe acolo unde se termina incercarea de a ne face placuti, vor fi sute de momente in care iti vei dori ca seful sa te placa, vei dori sa fii placut de colegi, parteneri de afaceri si nu numai.
Iata cateva sfaturi exceptionale, cu adevarat eficiente, care te vor face mai placut in mediul profesional:
1. Cere sfaturi si chiar mici favoruri persoanelor din jurul tau. Ideea din spate este tare simpla. Ne place enorm sa fim de ajutor. Si adoram sa dam sfaturi si sa stim ca suntem persoane mai mult decat utile pentru cei din jurul nostru.
2. Empatizeaza cu cei din jur. Asta nu inseamna ca trebuie sa ii copiezi, insa este indicat sa tii cont de sentimentele si starile lor.
3. Ofera-ti ajutorul din cand in cand, in mod voluntar. Nu astepta ca ceilalti sa iti ceara ajutorul. Daca ai ocazia si ar fi bine sa iti faci timp in mod constant, da o mana de ajutor. Cu toate acestea, pastreaza o masura in tot ceea ce faci. Ajutorul oferit prea des poate deveni suspect. Ajuta DOAR atunci cand simti ca acest lucru te poate iti poate aduce si tie un plus, cum ar fi exersarea unei noi abilitati.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
250 Modele Fise de Post
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
4. Incurajeaza-i pe cei din jurul tau. Fa-i sa se simta mai bine, mai valorosi, profesionisti mai buni. Ofera-le curaj si speranta cand au nevoie de sprijin. O vorba buna poate face cat o mie de solutii salvatoare!
5. Nu da vina pe nimeni, chiar si atunci cand ai avea tot dreptul s-o faci. Ne plac oamenii care sunt gata sa isi asume propriile greseli si sa nu arate cu degetul cand altii din jurul lui gresesc.
6. Da-le voie sa vorbeasca. Oamenii adora sa vorbeasca si cei mai multi adora sa se auda vorbind. Da-le ocazia. Poti sa fii un bun ascultator, macar 2 minute intr-o zi de lucru.
7. Nu cauta nod in papura. Incearca sa vezi partea plina a paharului si sa cauti mereu sa impaci lumea, nu sa incalcesti treburile. Persoanele care cauta cu tot dinadinsul sa discute in contradictoriu nu sunt niciodata pe lista noastra de colegi preferati.
8. Fa-i sa se simta importanti pentru ca asa sunt, nu de dragul de a te juca cu sentimentele lor. Arata-le ca parerea lor este importanta pentru tine, ca le recunosti abilitatile, competentele, talentele. Tine minte numele tuturor celor cu care interactionezi, precum si posturile pe care le detin, sarcinile pe care le indeplinesc si cele mai importante competente care ii caracterizeaza.
9. Conteaza enorm sa ai spirit de echipa si mult bun-simt. Ne plac oamenii care nu isi vor lasa coechipierii la greu, nu vor trage chiulul cand se impart sarcinile, sunt corecti pana la capat.
10. Arata-le ca esti un om pozitiv, cu o atitudine pozitiva, dar nu exagera. Nimeni nu suporta un om care debordeaza de optimism si trage cate un citat motivational la fiecare 5 minute, pregatit sa scoata un steag al fericirii universale. Dar ne plac la nebunie oamenii care adopta un stil de viata pozitiv si care, in 99% din timpul lor sunt oameni optimisti, veseli, glumeti. Pur si simplu ne fac viata mai buna si vrem sa stam cat mai aproape de ei.
Sa avem succes, cariere stralucite si afaceri prospere!
Maria Nicutar