Rata somajului in forma ajustata sezonier a fost estimata la 7,1%, pentru luna decembrie 2013, in scadere cu 0,2 puncte procentuale fata de luna noiembrie, insa in crestere cu 0,4 puncte procentuale fata de nivelul inregistrat in luna decembrie 2012, conform datelor publicate vineri de Institutul National de Statistica.
Astfel, s-au inregistrat 719.000 de someri in luna decembrie (15-74 de ani), in scadere usoara fata de cifra de 740.000 de persoane inregistrate in luna noiembrie 2013. In luna decembrie 2012, au fost inregistrate 671.000 de persoane in somaj, informeaza Agerpres.
Conform datelor INS, rata somajului in randul barbatilor este de 7,7%, in timp ce rata somajului in randul femeilor este de 6,4%.
De asemenea, datele arata ca numarul somerilor in varsta de 25-74 de ani reprezinta 73,2 procente din numarul total al somerilor estimat pentru luna decembrie 2013.
Potrivit definitiei Biroului International al Muncii, somerii sunt persoanele cu varsta cuprinsa in intervalul 15-74 de ani, care indeplinesc trei conditii esentiale:
- Nu au un loc de munca;
- Sunt disponibile la inceperea muncii in urmatoarele doua saptamani
- S-au aflat in cautare activa a unui loc de munca, oricand in decursul ultimelor patru saptamani.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<