GDPR: dosarele de resurse umane si perioada de pastrare a acestora

dosare resurse umane gdprregulamentul general privind protectia datelor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A intrat in vigoare Regulamentul privind Protectia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) incepand cu data de 25 mai 2018, asa ca de acum incolo managerii HR si angajatorii care lucreaza cu astfel de date, trebuie sa acorde o atentie sporita legislatiei. In special ca, de la aceasta data, au intrat in vigoare noi reguli, iar amenzile sunt uriase.

Regulamentul este foarte strict in acest sens si prevede sanctiuni aspre pentru abateri. Specialistii spun ca el introduce o adevarata revolutie in domeniu, prin prisma impactului pe care il va avea asupra bunului mers al tuturor afacerilor, mici sau mari, din Europa si nu numai.

In Romania exista deja Legea nr. 677/2001 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, doar ca Regulamentul nr. 679/2016 “bate” aceasta lege >>>
 

Iata ce se intreba cineva in cadrul PortalCodulMuncii.ro: "Va rugam sa ne precizati daca prevederile GDPR se aplica si pentru arhivele fizice realizate inainte de intrarea in vigoare a regulamentului; de ex. dosarele personalului plecat din companie in anul 2015 trebuiesc revizuite, respesctiv distrugerea documentelor personale care nu mai sunt utile (cum ar fi de ex: certificat casatorie livret militar copie carnet de munca)?"


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE (regulamentul general privind protectia datelor) nu contine referiri la perioada pentru care se pastreaza documentele de resurse umane ale personalului.

ATENTIE!

Aceste aspecte sunt in competenta legislatiei nationale a fiecarui stat deoarece ele au relevanta pentru drepturile salariale si de asigurari sociale ale persoanelor incadrate in munca.

Asadar, se vor aplica regulile stabilite prin legislatia nationala, respectiv prevederile Legii arhivelor nationale nr. 16/1996, republicata. In Anexa nr. 6 a Legii arhivelor nationale nr. 16/1996 republicata se prevede ca pot fi date in cercetare ”dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor;” si astfel, practic acesta este termenul maxim de pastrare a acestor dosare (cu toate documentele pe care ele le contin), termen care sa permita angajatorului (detinatorului arhivei) sa emita adeverinte sau sa realizeze copii ale documentelor, la solicitarea salariatului sau a fostului salariat.



Sursa: PortalCodulMuncii


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosare resurse umane gdprregulamentul general privind protectia datelor

Data aparitiei: 26 Iunie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

GDPR: dosarele de resurse umane si perioada de pastrare a acestora Nota: 4.36 din 5 - 7 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]