Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

Documentele obligatorii pe care trebuie sa le contina dosarul accidentului de traseu

accident de munca de traseudosar accident de muncaobligatii ssm angajator
Legea 1425/2006 defineste accidentul de munca de traseu drept accidentul survenit in timpul si pe traseul normal al deplasarii de la locul de munca la domiciliu si invers, care a atrenat vatamarea sau decesul.


Tot accident de munca de traseu constituie si accidentul survenit pe traseul normal al deplasarii de la locul de munca la locul unde isi incaseaza salariul si invers, care a antrenat vataramarea sau decesul.

Potrivit art. 27 alin. (1) din Legea 319/2006 securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa comunice evenimentul inspectoratului teritorial de munca, asiguratorului si organelor de urmarire penala, dupa caz.

Pentru a preintampina orice posibila sanctiune, nu uitati ca toti salariatii trebuie sa noteze in fisa de instruire traseul de deplasare de la domiciliu la locul de munca si reture, precum si mijloacele de deplasare utilizate.
Numai pe baza acestor informatii se poate constata daca accidentul a avut loc pe traseul inregistrat de catre salariat in fisa de instruire.

Potrivit Normelor metodologice de aplicare a Legii 319/2006, accidentul de traseu presupune intocmirea unui dosar, pe baza cercetarii evenimentului, care cuprindere urmatoarele documente obligatorii:

a) opisul actelor aflate in dosar;

b) procesul-verbal de cercetare;

c) nota de constatare la fata loclui, incheiata imediat dupa producerea evenimentului de catre inspectorul de munca, in cazul evenimentelor care se cerceteaza de catre inspectoratul teritorial de munca/Inspectia Muncii, conform competentelor, sau de catre lucratorul desemnat/serviciul intern de prevenire si protectie, iar in absenta acestora, de serviciul extern de prevenire si protectie, in cazul evenimentelor a caror cercetare intra in competenta angajatorului, si semnata de catre angajator, care va cuprinde precizari referitoare la pozitia victimei, existenta sau inexistenta echipamentului individual de protectie, starea echipamentelor de munca, modul in care functionau dispozitivele de protectie, inchiderea fisei de instruire individuala prin barare si semnatura, ridicarea de documente sau prelevarea de probe si orice alte indicii care pot clarifica toate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului;

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici





c1) nota de constatare la fata locului, intocmita de alte organe de cercetare abilitate si incheiata in prezenta si cu participarea reprezentantilor inspectoratului teritorial de munca, care reprezinta piesa la dosar si inlocuieste nota prevazuta la lit. c). Nota de constatare nu se va intocmi in situatiile in care se mentine o stare de pericol grav si iminent de accidentare, care nu permite accesul inspectorilor de munca la locul evenimentului, argumentandu-se acest fapt;

d) schite si fotografii referitoare la eveniment;

e) declaratiile accidentatilor, in cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca sau de invaliditate;

f) declaratiile martorilor si ale oricaror persoane care pot contribui la elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale producerii evenimentului;

g) copii ale actelor si documentelor necesare pentru elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale evenimentului;

h) copii ale certificatului constatator sau oricaror alte autorizatii in baza carora angajatorul isi desfasoara activitatea;

i) copii ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional si ale fisei de aptitudine, intocmite potrivit prevederilor legale;

j) copii ale contractelor individuale de munca ale victimelor;

k) copii ale fiselor de instruire individuala in domeniul securitatii si sanatatii in munca ale victimelor; in caz de deces aceste fise se vor anexa in original;

l) concluziile raportului de constatare medico-legala, in cazul accidentului mortal;

m) copie a hotararii judecatoresti prin care se declara decesul, in cazul persoanelor date disparute;

n) copie a certificatelor de concediu medical, in cazul accidentului urmat de incapacitate temporara de munca;

o) copie a deciziei de incadrare intr-un grad de invaliditate, in cazul accidentului urmat de invaliditate;

p) copii ale actelor/documentelor emise/completate de unitatile sanitare care au acordat asistenta medicala victimelor, inclusiv asistenta medicala de urgenta, din care sa rezulte data si ora cand accidentatul s-a prezentat pentru consultatie, precum si diagnosticul.

q) copie a procesului-verbal de cercetare la fata locului, incheiat de serviciile politiei rutiere, in cazul accidentelor de circulatie pe drumurile publice.

Numai pe baza procesului verbal de cercetare, angajatorul va inregistra accidentul de munca de traseu.

Informatii suplimentare pe Portalssm.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 11 Iulie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Documentele obligatorii pe care trebuie sa le contina dosarul accidentului de traseu Nota: 2.75 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Citi Ani Se Scad Pentru Lucru In Conditii Deosebite, Grupa II. Multumesc!!!Intrebare: Am lucrat ca militar 4 ani in conditii deosebite in cadrul MAI. Se scad 3 luni la un an lucrat in conditii deosebite din virsta de pensionare conform legii pensiilor. Dar exista tabelul in care se scade un an doar pentru 6 ani lucrati consecutiv. De ce nu se scade un an pentru cei 4 lucrati de mine. Si la ora actuala sunt in activitate dar lucrez in conditii speciale. Este ca si cind nu am lucrat sau as fi lucrat fara grupa. Va multumesc anticipat si daca puteti sa imi explicati cit mai cl
 

Raspuns: Art. 55 din Legea 263 din 2010 <br />(1) Persoanele care au realizat stagiul complet de cotiza... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii