Verificarea inregistrarii contractului de munca in Revisal si la ITM

verificare cim revisal salariatcum verifici cim revisal
Verificarea inregistrarii contractului de munca in Revisal si la ITM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pentru a verifica daca este inregistrat contractul de munca si figureaza ca activ in registrul electronic de evidenta a salariatilor, puteti solicita angajatorului o copie dupa Revisal-ul transmis catre ITM. Totodata pe contractul de munca ar trebui sa existe un numar unic de inregistrare urmare a transmiterii Revisal.

Cu ajutorul aplicatiei Revisal, angajatorul va poate elibera “Raportul per salariat”, unde puteti observa foarte clar, data angajarii, salariul precum si eventualele suspendari ale contractului de munca.


Puteti trimite solicitare si catre ITM


Pe de alta parte, ITM, va poate spune in baza unei solicitari venite din partea dvs. daca figurati sau nu in evidentele lor.

Potrivit art. 8 din HG 500/2011 angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Cum va ajuta pe plan profesional Consilier Ghid complet de Salarizare, Revisal si Contributii sociale?
 
Lucrarea va ofera PE LOC solutia pentru absolut orice problema de salarizare, detalii AICI >>>
 

Ce cuprinde dosarul personal al salariatului?

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:

a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.

Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Angajatorul raspunde pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricarei alte persoane fizice sau juridice, prin incalcarea acestor obligatii.

 
Modificarile continua si in anul 2023 si sunt mai dificil de interpretat:
 
  1. Indemnizatia de mobilitate neimpozabila se va stabili diferit pentru o categorie de salariati
  2. Angajatorii vor putea acorda salariatilor noi avantajele salariale neimpozabile
  3. Se va aplica un plafon nou pentru avantajele salariale...totul explicat de specialisti in Consilier Ghid complet de Salarizare, Revisal si Contributii sociale, DETALII AICI >>>

Ce se intampla daca angajatorul NU poate elibera documentele cerute?


In masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Cu privire la obligatia angajatorului de eliberare a documentelor salariatului sau fostului salariat, care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate si Codul muncii reglementeaza aceasta obligatie la art. 34 alin. (5).

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
verificare cim revisal salariatcum verifici cim revisal

Data aparitiei: 14 Martie 2024
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
In ce conditii se acorda zilele de repaus saptamanal cumulate si sporul de 150%Intrebare: Un salariat lucreaza in fiecare sambata si duminica, in cursul unei luni; conform graficului de lucru salariatul nu efectueaza ore suplimentare in cursul lunii respective. Pentru lucru in timpul zilei de sambata si duminica societatea plateste 20 de lei / zi, iar repausul saptamanal de 48 de ore se acorda in cursul saptamanii (in fiecare saptamana are 48 de ore libere). In situatia aceasta societatea este obligata sa aplice prevederile art. 137 alin. (4) si (5).
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului Consultant sistem de calitateIntrebare: Rugam mult sa ne ajutati cu fisa de post pentru Consultant sistem de calitate cod cor 214134.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
[x]