Formular pentru inregistrarea accidentelor de munca - FIAM
Incepand cu data de 1 octombrie 2006 avem un nou document de declarare oficiala a accidentului de munca, conform precizarilor normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006.
FIAM este un document tipizat cu utilizare nationala destinata indeplinirii prevederilor Legii nr. 319/2006, cu privire la accidentele de munca si bolile profesionale si este:
- Document de inregistrare a accidentelor de munca;
- Suport pentru culegerea informatiilor necesare analizei statistice a accidentelor de munca.
In conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006 si ale Capitolului VII - Comunicarea si cercetarea evenimentelor, inregistrarea si evidenta accidentelor de munca si a incidentelor periculoase, semnalarea, cercetarea, declararea si raportarea bolilor profesionale, din Normele metodologice de aplicare a acestei legi, se stabilesc urmatoarele obligatii cu privire la completarea FIAM:
1.- obligatia completarii FIAM revine angajatorului la care se inregistreaza accidentul de munca;
2.- completarea FIAM si expedierea sa la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) se face in numarul de exemplare, in termenele si modul de distribuire prevazute in Capitolul VII din Normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006;
3.- pentru accidentele de munca soldate cu incapacitate temporara de munca, FIAM se completeaza in doua exemplare: un exemplar ramane la unitate, atasat la dosarul de cercetare, iar un exemplar se transmite la ITM. Pentru accidentele de munca soldate cu invaliditate sau mortale, FIAM se completeaza in trei exemplare, cel de-al treilea exemplar servind la intocmirea dosarelor de pensionare;
4.- ITM verifica corectitudinea completarii FIAM in termen de 5 zile si transmite baza de date la Inspectia Muncii;
250 Modele Fise de Post
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Completarea formularului se face pe baza datelor din dosarul de cercetare a accidentului de munca, in asa fel incat datele inscrise in formular sa reflecte cat mai fidel realitatea relevata de cercetarea accidentului de munca.
( Ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei nr. 755 din 16 octombrie 2006 pentru aprobarea Formularului pentru inregistrarea accidentului de munca FIAM si a instructiunilor de completare a acestuia, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 887 din 31 octombrie 2006)