legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Expirarea avizelor, autorizatiilor si atestarilor

21 Decembrie 2011
21 Decembrie 2011
expirare atestateautorizatiiLegea nr. 40/2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X




Acest caz de expirare de drept a intervenit prin Legea nr. 40/2011. Cu privire la salariatii care, pentru exercitarea profesiei lor, au nevoie de avize, autorizatii si atestari emise de autoritati administrative, singura reglementare din Codul muncii privea incetarea contractului de munca.

Aceasta intervine de drept, in virtutea art. 56 lit. g) din Codul muncii, care prevede incetarea contractului de la data retragerii de catre autoritatile sau organismele competente a avizelor, autorizatiilor ori atestarilor necesare pentru exercitarea profesiei.

Nu se prevedea insa care va fi soarta contractelor de munca ale salariatilor carora, fara ca aceste avize, atestari ori autorizatii sa le fi fost retrase, acestea au expirat fara a fi fost depusa cererea de reinnoire.

Pentru solutionarea acestei probleme, a fost introdusa o noua litera in cuprinsul art. 50 din Codul muncii, aratandu-se ca suspendarea contractelor de munca va avea loc de drept: g) de la data expirarii perioadei pentru care au fost emise avizele, autorizatiile ori atestarile necesare pentru exercitarea profesiei.

Daca in termen de 6 luni salariatul nu si/a reinnoit avizele, autorizatiile ori atestarile necesare pentru exercitarea profesiei, contractele individuale de munca inceteaza de drept.


Prin urmare, contractul de munca se va derula astfel:

- va fi de in executare, pe perioada de valabilitate a avizelor, autorizatiilor, atestatelor;
- va fi suspendat, de drept, pentru primele 6 luni dupa expirarea, autorizatiilor, atestatelor;
- va inceta de drept, in cazul pasivitatii salariatului pe parcursul celor 6 luni.
NOUTATI din Legislatia muncii

Retineti, Regulamentul intern chiar va ajuta!


Este actul prin care puteti spune clar ce vreti de la angajatii dvs., avand si garantia ca acestia vor respecta dorintele dvs. (ii obliga art. 39, alin. (2), lit. c) din Codul muncii)! Prin Regulamentul intern stabiliti:

  •   drepturile si obligatiile dvs. si ale salariatilor
  •   criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
  •   procedurile de solutionare a cererilor si reclamatiilor salariatilor
  •   regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii, etc.
Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dumneavoastra >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]