"Angajat part time cu 1h/zi. In luna octombrie 2023 trebuia modificat programul de lucru de la 1h la 4 ore/zi si modificarea salariului implicit. Din anumite motive, s-a omis operarea in Revisal insa in pontaj s-a operat conform programului de 4h si salariul aferent. La ce ne putem astepta, avand in vedere ca trebuie facute 2 corectii in Revisal: prima din octombrie 2023 si alta de acum pentru salariul minim? Sau cum trebuie sa procedam pentru a remedia situatia?"
Raspunsul specialistului:
Inregistrati modificarea salariului si a timpului de lucru, prin butonul Modificare din meniul Contracte si nu prin butonul Corectie la rubrica data care produce efecte mentionati data din luna octombrie 2023 de la care s-a modificat salariul de baza si timpul de lucru. Ulterior, inregistrati modificarea salariului de baza brut de la 1 iulie 2024 cu data de la care produce efecte 1 iulie 2024.
Uitati de erori si de amenzi legate de ReviSal!
Indiferent ce operatiune aveti de inregistrat, acum beneficiati de traseul exact al pasilor de urmat. Gasiti procedurile complete in lucrarea Noul REVISAL - Ghidul Practic pentru HR cu exemple, situatii atipice si indicatii complete, care acopera toate situatiile sensibile cu care va puteti confrunta, detalii AICI >>>
Conform art. 13 alin. (1) din OG 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 6 luni de la data savarsirii faptei.
Astfel, termenul de prescriptie pentru aplicarea amenzilor este de 6 luni de la data savarsirii faptei. In cazul nerespectarii termenului pentru efectuarea unei inregistrari in registrul general de evidenta a salariatilor, cele 6 luni incep sa curga de la expirarea termenului prevazut de lege pentru inregistrare.
In consecinta, apreciem ca fapta este prescrisa la acest moment astfel incat angajatorul nu mai poate fi sanctionat contraventional cu amenda.
Un raspuns oferit in august 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii continuare activitate dupa implinirea varstei de 65 de aniIntrebare: Avem o salariata pensionata la data de 17.08.2021, pentru limita de varsta, care isi continua activitatea in baza aceluiasi contract pana la 28.11.2024, data la care implineste 65 ani. Aceasta doreste sa continue activitatea in baza unui nou contract. 1. Contractul ei inceteaza de drept la data la care implineste 65 ani (28.11.2024)? 2. Poate continua activitatea si dupa aceasta data, avand in vedere prevederile art. 46, alin 2, din Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii; cf caruia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie limita de varsta. SituatiiIntrebare: In cadrul societatii noastre ne confruntam cu urmatoarele doua spete: 1. Angajatorul primeste de la Casa de Pensii o informare de pensie la limita de varsta a unui salariat iar salariatul aduce decizia de pensie de limita de varsta cu REDUCEREA varstei de pensionare (angajatul are in prezent varsta de 60 de ani). - In cazul acesta este obligatoriu sa se intocmeasca un nou contract de munca? - Contractul de munca se poate incheia pe durata determinata sau nedeterminata pana la implinirea varstei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<