Recuperarea contravalorii analizelor medicale si a cursului de igiena, de catre angajator - in ce CONDITII este posibila?

contravaloare analize medicalecurs de igiena contravaloare
Recuperarea contravalorii analizelor medicale si a cursului de igiena, de catre angajator - in ce CONDITII este posibila?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Suntem o companie care are isi desfasoara activitatea in alimentatie publica (pizzerie-retsurant). Intrebarea noastra este legata de analizele la angajare si cursul de igiena. Avem situatii cand angajatii se lichideaza dupa o perioada scurta. In aceasta situatie se poate recupera de la angajat contravaloarea analizelor medicale? Din cate stiu firma are obligatia de a plati analizele la angajare si apoi cele semestriale/anuale. De asemenea la angajare stim ca este obligatoriu cursul de igiena, dar aceste cursuri se organizeaza lunar, probabil doar in orasele mari. Ce variante avem? Pot semna la angajare un document in care au luat la cunostinta de regulile de igiena? Noi am facut cursul de igiena pentru angajatii cu vechime. In cazul plecarii din firma se mai poate recupera contravaloarea acestui curs?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Referitor la contravaloarea analizelor medicale la angajare, HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor prevede la art. 7 ca ”Angajatorii sunt obligati sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor, acestia nefiind implicati in niciun fel in costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale.”
 
Avand in vedere aceasta prevedere legala, in opinia noastra, costurile cu analizele la angajare pot fi suportate doar de angajator si nu pot fi imputate angajatului, daca acesta inceteaza raporturile de munca cu angajatorul.
 
Referitor la cursul de igiena, la art. 5 din HG nr. 857/2011 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele din domeniul sanatatii publice se prevede: ”Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice angajarea si/sau mentinerea in unitatile care desfasoara activitate de productie si de comercializare a produselor alimentare, de alimentatie publica si colectiva, servicii si productie de apa potabila, precum si servicii de intretinere corporala a personalului fara certificatul de instruire profesionala privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena, conform reglementarilor legale in vigoare.”
 
Metodologia pentru organizarea si certificarea instruirii profesionale a personalului privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena este aprobata prin Ordinul nr. 2.209/4.469/2022 emis de Ministerul Sanatatii si de Ministerul Educatiei.
 
In cele doua aceste normative mentionate se prevede existenta unui certificat de instruire profesionala privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena si, prin urmare, este obligatoriu ca salariatii din alimentatia publica sa urmeze aceste cursuri si sa sustina examenul in vederea obtinerii certificatului. Nu este suficienta semnarea unui document prin care iau la cunostinta despre regulile de igiena.
 
Pentru participarea la cursuri, in opinia noastra ar fi recomandabil sa luati legatura cu furnizori de asemenea cursuri din zona dumneavoastra pentru a afla frecventa cu care organizeaza cursuri si modalitatile de organizare – poate sunt furnizori care le organizeaza si online.
 
Referitor la recuperarea contravalorii cursului de igiena, acest lucru este posibil in conditiile prevazute de art. 198 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Un raspuns oferit in mai 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.

Sursa foto free: unsplash.com
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contravaloare analize medicalecurs de igiena contravaloare

Data aparitiei: 24 Mai 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Recuperarea contravalorii analizelor medicale si a cursului de igiena, de catre angajator - in ce CONDITII este posibila? Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]