Potrivit legii 307/2006, apararea impotriva incendiilor reprezinta ansamblul integrat de activitati specifice, masuri si sarcini organizatorice, tehnice, operative, cu caracter umanitar si de informare publica, planificate, organizate si realizate potrivit prezentei legi, in scopul prevenirii si reducerii riscurilor de producere a incendiilor si asigurarii interventiei operative pentru limitarea si stingerea incendiilor, in vederea evacuarii, salvarii si protectiei persoanelor periclitate, protejarii bunurilor si mediului impotriva efectelor situatiilor de urgenta determinate de incendii.
"S-a modificat legislatia in privinta intocmirii Planului de Interventie in caz de incendiu? Se mai cere din punct de vedere legislativ sau nu?"
Raspunsul specialistului:
Avand in vedere modificarile din Legea 307/2006, prin Ordonanta de urgenta nr. 80/2021 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul managementului situatiilor de urgenta si al apararii impotriva incendiilor, care a abrogat obligatiile prevazute la art. 19 (evaluarea riscului de incendiu si intocmirea planului de interventie), nu mai este obligatorie intocmirea planului de interventie.
In continuare acesta este prevazut in OMAI 163/2007, facand parte din planurile de protectie si avand structura prevazuta de anexa 3, dar intocmirea acestuia ramane la latitudinea fiecaruia. Chiar daca este intocmit, ca document intern, nu se mai se avizeaza de catre ISU.
Un raspuns valabil la data de 14.08.2022, oferit de expertii de la
PortalSSM >>> Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.